رییس سازمان بسیج رسانه در گفت و گو با «بسیج»:

سخنان مجید انصاری نمونه عدم نقدپذیری دولت است

بصیری گفت: آقای رئیس جمهور باید در نقدپذیری و استفاده از ادبیات مناسب در برخورد با منتقدان الگوی جامعه باشد نه اینکه مرجع شکایت از دیگران قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۲۴۷۶۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص ادعای اخیر معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر طرح شکایت از توهین‎های صورت گرفته به رئیس جمهور بیان کرد: شکایت دولت از رسانه‎ها و افراد امر غیرمعمول نیست و به آن عادت کردیم مانند توقیف رسانه‎هایی همچون 9 دی و جهان نیوز و شکایت از رسانه‎های دیگر توسط دولت.

بصیری اظهار داشت: برای من عجیب است در کشوری که رئیس جمهور آن بیان می‎کرد ما "صدای مخالفیم"، "دریچه‎های نقد برای همه باز شده "و "همه می‎توانند از رئیس جمهور نقد کنند"، اکنون حاضر به تحمل و پذیرش نقد منتقدین نیست و نمونه این مسئله اظهارات آقای انصاری است.

وی با ابراز اینکه احتمالا دولت در این خصوص پرونده‎های زیادی خواهد گشود عنوان کرد: آقای رئیس جمهور به دولت‎های قبل از خود توهین‏‎ها و اهانت‎هایی نسبت می‎دهد، همه وزرای دولت قبل را به شرکت در فساد متهم و منتقدین خود را بی‎شناسنامه و بی‎سواد خطاب می‎کند که نشان می‎دهد شخص آقای روحانی خود توهین‎ها را شروع کرده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه از رئیس جمهور محترم درخواست می‎کنم تجدید نظری درخصوص مشاورین خود داشته باشد تاکید کرد: آقای رئیس جمهور باید در نقدپذیری و استفاده از ادبیات مناسب در برخورد با منتقدان الگوی جامعه باشد نه اینکه مرجع شکایت از دیگران قرار گیرد و کم تحملی داشته باشد.

بصیری اظهار داشت: وقتی معاون حقوقی رئیس جمهور چنین اظهاراتی را بیان می‎کند که مدعی العموم حق ندارد از شکایت بگذرد، چراغ سبز دولت است به دادستانی برای شکایت از منتقدین دولت.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس در این کشور نه به رئیس جمهور و نه به هیچ کس دیگر حق ندارد توهین کند گفت: اما اگر از دولت انتقاد کنیم یا درخواست قانونی داشته باشیم دولت آن را مصداق توهین بداند و مدعی العموم را تحریک و تاکید کند که شکایت می‎کنیم امر عجیبی نیست.

رئیس سازمان بسیج رسانه در خاتمه یادآور شد: آقای روحانی میراث دار دولت آقای هاشمی است که وقتی آن نامه مشهور در انتقاد از سیاست‎های اقتصادی او صورت گرفت چند روز بعد جمعی از امضاکنندگان آن نامه بازداشت شدند؛ نحوه برخورد با رسانه‎ها نیز در دولت آقای هاشمی هنوز یادمان نرفته و همین مشی مجدد در دولت آقای روحانی تکرار می‎شود.
ارسال نظرات