واکنش محققیان به اظهارات انصاری در گفت و گو با «بسیج»:

شعار «زنده باد مخالف من» در دولت یازدهم چه شد؟

استاد حوزه عنوان کرد: آقای انصاری باید توجه کند با شکایت نمی‎توان دهان منتقدین را بست چراکه وضعیت بدتر خواهد شد و لازم است قدری به انتقادها توجه کند
کد خبر: ۸۷۲۴۶۸۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
حجت‌الاسلام محمود محققیان نویسنده و استاد حوزه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص ادعای اخیر معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر طرح شکایت از توهین‎های صورت گرفته به روحانی تصریح کرد: اگر کسی واقعا توهین کند درست نیست و توهین را به هیچ وجه قبول نداریم و هیچ فرد روحانی، توهین را قبول نمی‎کند، ولی این اقدام که منتقدین را با لفظ توهین، فرار به جلو و شکایت و این روش‎هایی که منسوخ شده، دهان آنها را ببندیم فکر نمی‎کنم نه نتیجه‎ای برای آقای روحانی داشته باشد و نه برای آقای انصاری و دیگران.

محققیان با اشاره به حضور مجید انصاری در فتنه 88 بیان کرد: آن زمانی که آقای انصاری در فتنه 88 بین معترضین درخصوص میرحسین موسوی صحبت می‎کند، این سوال مطرح است مگر آن زمان متتقد نبود؟ آیا او را به زندان انداختند یا به او گفتند توهین کردی؟ درحالی که با او با تحمل برخورد نمودند و صبر کردند تا او هم به برکت آقای روحانی در منصب بالایی قرار گرفت!

وی در ادامه عنوان کرد: آقای انصاری باید توجه کند با شکایت نمی‎توان دهان منتقدین را بست چراکه وضعیت بدتر خواهد شد و لازم است دولت قدری به انتقادها توجه کند و به مخالفین و نظرات آنها احترام بگذارد، اصلا این شعار «زنده باد مخالف من» کجا رفته؟

این استاد حوزه با اشاره به نوع ادبیات دولت با منتقدین خود اظهار داشت: به یاد ندارم رئیس جمهوری بیش از آقای روحانی از القاب توهین آمیز نسبت به منتقدین استفاده کرده باشد؛ یعنی در دولت آقای روحانی منتقدین بسیار تحت فشار هستند و با الفاظ مختلف از جانب رئیس جمهور و مسئولین دولت تحقیر می‎شوند.

محققیان با تاکید بر اینکه اخلاق اقتضا می‎کند افراد با مخالف خود قدری زیباتر، مودبانه‎تر و محترمانه‎تر حرف بزنند ادامه داد: غیر از دولت یازدهم در زمان دولت سازندگی و یکی زمان دولت اصلاحات نیز بدترین شکایات علیه منتقدین صورت می‎گرفت و از طرفی دیگر شعار «زنده باد مخالف من» سرداده می‎شد.

وی خاطر نشان کرد: چنین اقداماتی توسط دولت علیه منتقدین فایده‎ و نتیجه‎ای ندارد و نه تنها در محبوبیت رئیس جمهور تاثیری ندارد، بلکه علاقه مندان به رئیس جمهور نیز کم کم از او جدا می‎شوند، ازاین رو مسئولین دولتی باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند.
ارسال نظرات