خبرهای داغ:
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی:

مردم بیشترین اعتماد را به خبرنگاران دارند/ نزاع فرهنگی با دشمن در عرصه رسانه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: هم اینک مردم از بین صنوف مختلف بیشترین اعتماد را به خبرنگاران دارند که در این زمینه نیز خبرنگاران باید از درج اخباری که اعتماد مردم را نسبت به نظام اسلامی کاهش می‌دهد بپرهیزند.
کد خبر: ۸۷۲۴۴۳۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که با همکاری نیروی انتظامی آذربایجان غربی در سالن غدیر ارومیه برگزار شد اظهار داشت: هم اکنون ایران اسلامی جزو مقتدرترین نظام‌های دنیا بوده که بهترین امنیت فیزیکی، اجتماعی و روانی را در سطح کشور فراهم کرده است.

وی افزود: در حوزه امنیت، اجتماعی، روانی و رفتاری ایران اسلامی از امنیت بیشتری نسبت به سایر کشورهایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند دارد و کمترین تعداد بازداشت‌ها و محکومیت‌ها را دارا است.

کریمی ضمن اشاره به اینکه احساس امنیت به تامین امنیت کمک می‌کند بیان کرد: رسانه‌ها در ایجاد احساس امنیت در کشور نقش بسیار تاثیر گذاری دارند و لازم است از این ظرفیت برای ایجاد فرصت‌ها نیز استفاده کرد.

وی گفت: افراد شاغل در رسانه ها ضمن توجه به اصل امانت‌داری باید از انتشار اخباری که مصلحت نظام را به مخاطره می‌اندازند خودداری کنند و موقعیت‌شناسی و دشمن‌شناسی را از اصول مهم خود قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره کار خبرنگاری تصریح کرد: هم اینک مردم از بین صنوف مختلف بیشترین اعتماد را به خبرنگاران دارند که در این زمینه نیز خبرنگاران باید از درج اخباری که اعتماد مردم را نسبت به نظام اسلامی کاهش می‌دهد بپرهیزند.

در جریان این مراسم قائم مقام مدیرکل صدا و سیمای مرکز اذربایجان‌غربی اظهار داشت: هم اکنون ایران اسلامی در شرایط نزاع فرهنگی که دشمن برای مبارزه با نظام اسلامی تدارک دیده قرار گرفته و در این نزاع همه جانبه نقش اصحاب رسانه و مطبوعات بسیار پر اهمیت است.

کامبیز خوشدلی خبرنگاران را چشم‌های هشیار و بیدار جامعه دانست و بیان کرد: دشمنان جامعه اسلامی با توجه به ذائقه افراد نختلف محتوای مورد نظر را تهیه و در دسترس آحاد مردم قرار می‌دهند تا بدین وسیله افراد جامعه را به سوی خود جلب کنند و در این راه اهمیت رسالت خبرنگاری و تیزهوشی این قشر جامعه بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: دروازه‌بانی خبر یکی از مهم‌ترین اصولی است که باید خبرنگاران بدان توجه داشته باشد و در درج اخبار آنان را از تمامی زاویه‌ها مورد بررسی قرار دهند.

ارسال نظرات