خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

جشنواره‌های رضوی مصداق توجه عملی به مکتب اهل بیت(ع) هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: جشنواره‌های رضوی مصداق توجه عملی به مکتب اهل بیت(ع) هستند بنابراین چنین رویدادهایی باید همانند این بزرگواران پربار بوده و از ادب و معرفت والایی برخوردار باشند.
کد خبر: ۸۷۲۳۷۷۰
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمهدی قریشی در اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی ـ آذری که در محل سالن همایش‌های شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: امید است مطالب و اشعاری که در این جشنواره بیان می‌شود ذخیره‌ای برای آخرت و برکتی برای دنیای ما و سرایندگان اشعار باشد.

وی افزود: جشنواره‌هایی که با اسامی متبرک معصومین و ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شود باید همانند این بزرگواران پربار بوده و از ادب و معرفت والایی برخوردار باشند.

قریشی گفت: وجود مرقد مطهر امام هشتم (ع) و حضرت معصومه (س) در کشور ما یکی از الطاف الهی است و این دو تن مانع از به وجود آمدن بسیاری از بلایا بر جامعه و مردم کشور ما می‌شوند و در روایتی از امام جواد (ع) بیان شده ‌که اگر کسی به زیارت امام رضا (ع) مشرف شود بهشت برای وی تضمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که شاعر و ادیب اهل بیت (ع) هستند به این نعمت الهی افتخار کنند چرا که استعداد خود را در این راه گران‌قیمت صرف می‌کنند و در واقع این قدرت نطق کردن است که می‌توانیم به وسیله‌ آن در قالب‌های مختلف لفظی حالات مختلف را بیان و تفسیر کنیم.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: تمامی این توانایی‌ها نشان از آیات الهی است که قدرت‌نمایی خود را به وسیله آن به همگان نشان می‌دهد و آفرینش زبان‌های گوناگون یکی دیگر از توانایی‌های مهم باری تعالی است که می‌توانیم توسط آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

وی تشریح کرد: بر‌اساس قرآن کریم اختلاف زبان که یکی از نشانه‌های خداوند متعال است سبب گوناگونی در بین مردم است و برای انسان‌های عالم و متفکر در این تفاوت نشانه‌هایی برای پی بردن به وجود خدا و تفکر در آیات الهی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: در دین اسلام به شعر و شعر سرایی بهای بسیاری داده شده ‌و در صدر اسلام نیز شاعرانی وجود داشته که در راه توحید اشعاری سروده‌اند که این افراد توسط ائمه و پیامبر گرامی اسلام (ص) مورد تشویق قرار می‌گرفتند.

ارسال نظرات