مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

ثبت 28وقف جدید در استان زنجان

طی پنج ماه سالجاری در استان زنجان ۲۸وقف جدید در استان زنجان ثبت شده است.
کد خبر: ۸۷۲۳۶۳۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از افزایش ثبت وقف طی پنج ماه سالجاری در استان زنجان خبر داد و گفت: طی این بازه زمانی ۲۸وقف جدید در استان زنجان ثبت شده است.

حجت الاسلام احمد نیکنام با بیان اینکه شهرستان ابهر بیشترین ثبت وقف طی این بازه زمانی را به خود اختصاص داده است، افزود: این وقف ها در بخش زمین برای احداث مسجد، روضه خوانی، قرآن و زمین برای مرقد امامزادگان است.

وی اظهار داشت: وقف های انجام شده طی پنج ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وجود بیش از ۲۱ هزار موقوفه در استان زنجان خبر داد و گفت: هریک از این موقوفات با نیات متفاوتی وقف شده اند که اداره کل اوقاف و امور خیریه براساس نیات واقفان عمل می‌کند.

نیکنام در ادامه تصریح کرد: وقف یک سنت حسنه است و باید جایگاه واقعی وقف در جامعه تقویت شود وترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است و اداره کل اوقاف در چهار حوزه کاری موقوفات، شناسایی، احیاء، افزایش بهره وری و اجرای نیات واقفان فعالیت می کند.

وی افزود: حفظ و نگهداری از موقوفات به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد و فرهنگ وقف به عنوان یک اصل مهم تبیین شود و در این میان باید رسانه ها بر تحقق این امر تلاش کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد:۹۵ درصد موقوفات در استان زنجان مختص سید الشهداء و پنج درصد هم برای فقرا و ایتام و حوزه علمیه است.

ارسال نظرات