سردار بکایی عنوان کرد:

توانایی بسیج در راه اندازی بورس محصولات کشاورزی

رئیس گروه آماد و فناوری دفاعی معاونت پژوهشی ستاد کل نیروهای مسلح اظهارداشت: بسیج مهندسین کشاورزی مسیر خود را پیدا کرده است و اگر با همین شتاب حرکت کند در آینده نزدیک نقش بی نظیری در تامین امنیت غذایی کشور ایفا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۰۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

به گزارش سرویس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خبرگزاری بسیج،سردار مجید بکایی رئیس گروه آماد و فناوری دفاعی معاونت پژوهشی ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از دستاوردهای سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: با توجه به نتایجی که بسیج مهندسین کشاورزی تا کنون به آنها دست یافته باید اذعان داشت که این مجموعه مسیر خود را پیدا کرده است و اگر با همین شتاب حرکت کند در آینده نزدیک نقش بی نظیری در تامین امنیت غذایی کشور ایفا خواهد کرد.

افزایش ظرفیت اطلاعات کشاورزی ضرورت امروز بسیج

وی با تاکید بر اینکه بایستی ظرفیت اطلاعاتی در بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی تا حد مطلوبی افزایش یابد تصریح کرد: داشتن اطلاعات دقیق کشاورزی، دید صحیحی نسبت به اوضاع کشاورز کشور به ما می دهد.

سردار بکایی با اشاره به نقش هدایتگری بسیج در افکار عمومی مردم افزود: در کشور منتقدین فراوانی هستند که چون انتقاداتشان بر مبنای اطلاعات دقیق نیست، تاثیرگذاری چندانی ندارند، اما خوشبختانه بسیج به سمت انتقاد دلسوزانه بر مبنای اطلاعات صحیح پیش می رود.

قابلیت تاسیس بورس کشاورزی با استفاده از مطالعات میدانی بسیج مهندسین کشاورزی

وی با مهم ارزیابی کردن مطالعات میدانی انجام شده توسط بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خاطر نشان کرد: با این مجموعه اطلاعات می توان بورس محصولات کشاورزی را راه اندازی کرد که در این صورت عامل واسطه گری که بخش قابل توجهی از منابع اقتصادی کشور را می بلعد و تولید کننده را از حقوق واقعی خود بازمی دارد کنار زد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل بسیج مهندسین کشاورزی و حضور در روستاها به عنوان سرپنجه های تولید کشور افزود: با همت این سازمان و رفتن به سمت ایجاد بورس محصولات کشاورزی می توان حاشیه نشین ها را به محل سابق زندگی خودشان برگرداند و با مهاجرت معکوس به رونق کشاورزی برسیم.

طرح بسیج همگام با کشاورز، حامی تولیدکنندگان کشور

وی در پایان با اشاره به طرح بسیج همگام با کشاورز گفت: این طرح بایستی از طریق وزارت جهاد کشاورزی انجام می شد اما چون متاسفانه مسئولین در کاخ شیشه ای خود نشسته اند و چنین کارهایی انجام نمی دهند، بسیج پای کار آمده تا کشاورز تنها نشود و فکر نکند حامی و پشتیبانی ندارد.

وی افزود: هرچه می توانیم باید در طرح بسیج همگام با کشاورز پیش برویم چرا که این طرح نقش بسزایی در خودکفایی کشور و اقتصاد مقاومتی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار