هر روز ساعت 11؛ رصد رسانه‌ «بسیج»

بابا رجب؛ خبر اول / تیتر زنجیری‌ها بازهم مشترک شد!

سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج در تلاش است همه روزه، ساعت 11، رصد سریع رسانه های مختلف کشور را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. با ما همراه باشید...
کد خبر: ۸۷۲۲۹۶۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج - بررسی و رصد روزنامه های شنبه (16 مرداد 1395) نشان می دهد که رسانه های مکتوبی که در یک طیف خاص قرار دارند، دارای تیترها و موضع گیری های یکسانی در قبال جریانات مختلف می باشند. جالب تر اینک روزنامه های طرفدار دولت در اقدامی همسو، تلویحا پروژه عبور از روحانی را کلید زده اند. رصد برخی از مهمترین روزنامه های کشور را در ادامه مشاهده می کنید:

کیهان - از تکرار محرمانه های دولت تا بار انقلاب روی دوش بابا رجب ها


روزنامه کیهان، تیتر یک خود را به محرمانه بودن قراردادهای نفتی اختصاص داد و نوشت: به نظر می‌رسد دولتمردان، این بار هم مثل برجام می کوشند همه چیز را در «تاریکی مطلق» پیش ببرند و تنها، هنگامی پرده از کارشان براندازند که همه چیز تمام شده و مردم، به عنوان تماشاچیان تشریفاتی، به تماشای امضا دوطرف دعوت شوند! این تجربه تلخ دولت یازدهم، اکنون در حال امضا در حوزه مهم نفت است!

"کیهان" در مطلبی دیگر، به شهادت حاج رجب محمدزاده پرداخت و تیتر "صبورترین جانباز آسمانی شد/بار انقلاب روی دوش بابا رجب‌ها" را برای این مطلب برگزید.

در این شماره، کیهان، به ماجرای صفدر حسینی یکی از فیش نجومی ها نیز پرداخت و بار دیگر به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر اینکه صفدر حسینی یکی از ذخایر نظام و انقلاب است، واکنش نشان داد و نوشت: بنابر اعلام رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مسئولان صندوق توسعه ملی، تقاضای افزایش 67 درصدی حقوق خود را برای سال جاری داشتند که تصویب نشد و این حقیقت نشان می‌دهد که صفدر حسینی به حقوق 57 میلیونی هم قانع نبوده است.

وطن امروز - اسطوره ای که دیده نشد


روزنامه وطن امروز با تصویری خاص از مراسم تشییع حاج رجب محمدزاده روی کیوسک ها قرار گرفت و نوشت: مرور قصه زندگی «بابا رجب»، مرور زندگی کسی است فراتر از قهرمان‌ها و اسطوره‌هایی که برایشان رمان می‌نویسند، فیلم می‌سازند و هزینه‌های کلان می‌کنند. کسی که اگرچه درصد «جانباز»ی‌اش را 70 نوشته‌اند اما مگر می‌شود بر جنس جانبازی نانوای ساده مشهدی درصد گذاشت؟ دریغ و درد که حاج رجب هم بسان همه قهرمانان این کشور آنطور که حقش بود و آنطور که انصاف حکم می‌کرد، دیده نشد.

وطن امروز نیز مانند کیهان به ماجرای درخواست افزایش حقوق صفدر حسینی با وجود حقوق 57 میلیونی اش پرداخت و نوشت: صفدر حسینی که بنا به توصیف عجیب سخنگوی دولت، ذخیره نظام است، چندی قبل درخواست افزایش 67 درصدی حقوق خود و مسؤولان صندوق توسعه ملی را داشت که این تقاضا با مخالفت سازمان بازرسی کل کشور به تصویب نرسید.

آرمان - عبور از روحانی!


روزنامه آرمان که از حامیان دولت مدعی تدبیر و امید و خاندان هاشمی رفسنجانی هم به شمار می رود، این روزها در حال کلیدزدن پروژه عبور از روحانی است. "آرمان" امروز در حالی مصاحبه با عسکر اولادی را خبر یک خود قرار داد که این عضو اتاق بازگانی در این مصاحبه، اظهاراتی داشته که قابل تامل است. عسکر اولادی گفته است: آقای روحانی نتوانسته است که امیدواری را در بین مردم افزایش دهد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به قضیه برجام پرداخته و اظهار کرده است: آقاي روحاني در مرحله پسابرجام بيشتر گفتاردرماني كرده و در واقعيت توفيق چنداني نداشته است. اگر ايشان موفق مي‌شد از فرصت‌هاي مرحله پسابرجام استفاده كند، بايد مشكلات معيشتي مردم كمتر مي‌شد. اين در حالي است كه چنين اتفاقي رخ نداده و مشكلات معيشتي مردم همچنان پابرجاست.

آفتاب یزد - برجسته سازی مردی که رفته است!


روزنامه آفتاب یزد به حضور رئیس جمهور سابق در جمع مردم بافق واکنش نشان داد و حضور احمدی نژاد در بافق را میتینگ انتخاباتی خواند.

"آفتاب یزد" خبر شهادت بابا رجب را در صفحه یک خود قرار داد و نوشت: جانباز 70 درصدی مشهدی به یاران شهیدش پیوست.

زنجیره ای ها بازهم تیتر مشترک زدند!




روزنامه اعتماد و شرق که از حامیان دولت به شمار می روند، به سخنان برخی از بزرگان درباره اظهارات روحانی واکنش نشان داد و از آیت الله علم الهدی، آیت الله سید احمد خاتمی و حمید روحانی شدیدا انتقاد کردند.

اعتماد در مطلبی با عنوان "حمله به رئیس جمهور" نوشت: در سخنراني‌هاي آخر هفته حسن روحاني «عمروعاص»، «خائن»،  «ساده‌لوح» و «ضد ولايت‌فقيه» ناميده شد.

اعتماد نوشت: اظهارنظرهاي اصولگرايان افراطي عليه دولت با مدت زمان باقيمانده تا انتخابات نسبت معكوس پيدا كرده است. هر چه فاصله زماني تا انتخابات كمتر مي‌شود، اظهارنظرهاي آنها عليه روحاني بيشتر و شديدتر مي‌شود.

گفت‌و‌گوي «اعتماد» با ابراهيم‌اصغرزاده تلویحا به سهم خواهی اصلاح طلبان از رئیس جمهور اشاره داشت. اصغر‌زاده معتقد است كه اصلاح‌طلبان در انتخابات ٩٦ بر خلاف ٩٢ بايد بگويند از چه چیز روحاني‌اي حمايت خواهند كرد. به گفته او اصلاح‌طلبان بايد به افكار عمومي اعلام كنند كه چه چشم‌اندازي را براي كشور بهترين چشم‌انداز مي‌دانند. همين است كه تاكيد دارد هر چه سريع‌تر بايد جرگه‌هاي اصلاح‌طلب زير يك سقف جمع شوند و نسبت به مهم‌ترين مسائل داخلي، منطقه‌اي و جهاني به يك افق مشترك برسند. 

جوان - ترانه های اندوه



"جوان" در تیتر یک خود به تشديد بيكاري فارغ‌التحصيلان دانشگاهي اشاره کرد و گفت: مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت در گزارشي هشدارآميز نسبت به تشديد بيكاري فارغ‌التحصيلان دانشگاهي اعلام كرد كه در سال‌هاي اخير اشتغال‌زايي در مردان از نوع شغل جديد نبوده و نرخ بيكاري بلندمدت فارغ‌التحصيلان نيز 2/49درصد است.

"جوان" به ماجرای شهادت بابا رجب اما از زاویه ای متفاوت پرداخت. این روزنامه از واکنش های هنرمندان به شهادت بابا رجب نوشت و تیتر آن را "ترانه های اندوه در رثای بابا رجب" گذاشت.

ارسال نظرات