ناحیه مقاومت محمد رسول الله(تهران بزرگ )

بازخوانی خاطره شهید علیرضا موحد دانش به مناسبت سالگرد شهادت

بازخوانی خاطره شهیدعلیرضا موحد دانش به مناسبت سالگرد شهادت : وی در حالی که زخمی بود خودش را به سنگر عراقی‌ها رسانده، سیم ارتباطی آنان را با دندان جوید تا مانع ارتباط آنان شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۸۲۵
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج، علیرضا موحد دانش در بیست و هفتم شهریورماه سال ۱۳۳۴ در تهران بدنیا آمداولین فرزند خانواده بوددر سال ۱۳۵۵ پس از دریافت مدرک دیپلم به خدمت سربازی رفتپس از فرمان امام خمینی مبنی بر فرار سربازان از پادگان‌ها، وی نیز از پادگان گریخت و به جمع انقلابیون پیوستدر سال ۱۳۵۵ بعد از اخذ دیپلم وارد دانشگاه تبریز شد و در رشته مهندسی برق به کسب علم مشغول گشت.

وی در تاریخ 12 بهمن 1357 روز ورود امام-ره- در گروه انتظامات کمیته استقبال به فعالیت پرداخت.

در سال 1358 به عضویت در سپاه درآمد و سپس به منطقه غرب کشور در "سر پل‌ ذهاب" اعزام شده و به عنوان مسئول گردان حضوری پرتلاش داشت.

در عملیات "بازی دراز" و به عنوان فرمانده کارآمد و مؤثر در کنار همرزمانش حماسه‌ای ماندگار آفرید. او در این عملیات بر اثر انفجار نارنجک صوتی، دستش قطع شد.

حاج علی در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس، فرمانده گردان بود.

وی در عملیات "والفجر 1" فرمانده تیپ سیدالشهدا (ع) بود. او در این عملیات از ناحیه سر زخمی شد، اما با همان جراحت از پای در نیامد و در عملیات و در کنار رزمندگان ماند.

وی در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران، در حالی که فرماندهی تیپ ۱۰ سید الشهدا (عرا بر عهده داشت، به شهادت رسیدگفته می شود وی در حالی که زخمی بود خودش را به سنگر عراقی‌ها رسانده، سیم ارتباطی آنان را با دندان جوید تا مانع ارتباط آنان با عقبه گرددپس از قطع سیم که دشمن متوجه این کار وی شد، او را به رگبار می بندد.

انتهای پیام/گ

ارسال نظرات