مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان:

ترویج اخلاق اسلامی و دفاع از اصول نظام از جمله اهداف تبلیغات اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ترویج اخلاق اسلامی و دفاع از اصول نظام در جامعه را از جمله اهداف تبلیغات اسلامی نام برد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ پرداخت زکات، تبلیغ فرهنگ حجاب و عفاف اسلامی و کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۲۲۷۹۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی امروز در دیدار با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار داشت: رسانه با انتقال اطلاعات جدید و بروز در پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش موثر و تعیین کننده‌ای دارد.

وی به علل و عوامل نیاز بشر به آگاهی اشاره کرد و گفت: بحران، ناامنی، تغییر نوع زندگی بشر و شرایط خاص آن، فراوانی جمعیت و تمرکز در شهرها و ترک سنت‌های قدیم می‌تواند از جمله علل و عواملی باشد که نیاز انسان به آگاهی را تعیین می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان آگاهی اجتماعی را مهمترین ویژگی عصر حاضر دانست و افزود: بشر برای اینکه بتواند در جامعه به ایفای نقش بپردازد اطلاعات جدیدی نیاز دارد و به عبارتی دیگر در جریان امور قرار گرفتن نیاز جامعه بشری است که این وظیفه را اصحاب رسانه بر عهده داشته و نقش تعیین کننده‌ای در تمام ابعاد جامعه دارند.

وی با بیان اینکه رسانه یکی از ابزارهایی است که امروز رشد فزاینده‌ای دارد، گفت: رسانه با کارکردهای گوناگون خود در صورت اینکه مدیریت شود فرصت تلقی شده و در غیر این‌صورت می‌تواند به عنوان تهدیدی برای جامعه به شمار رود.

کرمی به فضای مجازی به عنوان یک رسانه اشاره و خاطرنشان کرد: فضای مجازی امکان ارتباط سهل و آسانتر برای مردم را فراهم آورده اما باید با آگاهی و داشتن سواد رسانه‌ای از آن استفاده کرد زیرا در غیر این‌صورت به تهدیدی برای جامعه تبدیل می‌شود.

وی اعتماد سازی در جامعه و انعکاس واقعیت‌ها را از جمله نقش رسانه‌ها در جامعه برشمرد و گفت: عدم جانبداری رسانه از گروه یا جناح خاص، یکی از نقش‌های رسانه در جامعه است که باید عدالت را رعایت کرده و برای گروه‌های مختلف فرصت ایجاد کند زیرا اگر رسانه وامدار جناح خاصی باشد، پایدار نمی‌ماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین با تاکید بر لزوم نقد سازنده در رسانه تصریح کرد: رسانه‌ها با نقد سازنده و نه تخریب می‌توانند به پیشرفت و ارتقاء جامعه در تمامی ابعاد کمک کنند.

کرمی ترویج اخلاق اسلامی و دفاع از اصول نظام در جامعه را از جمله اهداف تبلیغات اسلامی نام برد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ پرداخت زکات، تبلیغ فرهنگ حجاب و عفاف اسلامی و کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت اظهار کرد: در حال حاضر 45 پایگاه اوقات فراغت از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان دایر شده که در دهه کرامت گفتمان‌های دینی برگزار می‌کنند.

ارسال نظرات