بوشهر - همزمان با برگزاری هفتمین نشست بزرگداشت روز جهانی مساجدعنوان شد :

مسجد کانون جوشان فعالیت های فرهنگی و معنوی بسیج است

هفتمین نشست ستاد گرامیداشت روز جهانی مساجد استان بوشهر با حضور مسئول معاونت بسیج مساجد ومحلات استان با هدف تشریح برنامه های جشنواره برترین های مساجد در شهرستان تنگستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۱۱۰۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج، سرگرد حسین قاسمی ، مسئول معاونت بسیج مساجدومحلات استان بوشهراز برگزاری هفتمین نشست ستاد گرامیداشت روز جهانی مساجد خبر داد وگفت: این نشست به جهت تشریح برنامه های جشنواره برترین های مساجد در شهرستان تنگستان برگزار شد.

سرگرد حسین قاسمی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی برترین ها و شناساندن آنهاست ، اگر ما مساجد برتر وارکان را بشناسیم وبه دیگران معرفی کنیم این امر موجب تشویق بقیه شده و برای فعالیت بهتر انگیزه پیدا می کنند .

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های خلاقانه‌ و ابتکاری برای آموزش و فرهنگ ‌سازی در مساجد تدوین شود، اظهار داشت : هیچ چیزی نمی تواند جای مساجد رابگیرد ، اگر ارکان مسجد باهم متحد باشند می توانند با کمک یکدیگر شرایطی را برایرشد وشکوفایی استعداد جوانان ونوجوانان فراهم کنند .

سرهنگ دوم رضا فاطمیان جانشین فرمانده سپاه امام علی (ع) تنگستان در این نشست گفت : مسجد کانون جوشان همه فعالیت های فرهنگی و معنوی بسیج است و ارتباط بین مسجد و بسیج نه تنها نا گسستنی است بلکه هر روز محکم تر می شود.

وی اضافه کرد: جشنواره برترین های مساجد با هدف معرفی افرادی که در مساجد نقش های کلیدی ایفا می کنند و در ترویج و شناساندن هر چه بیشتر مساجد به عنوان میعادگاه مسلمین ومکانی برای وحدت و همدلی برگزار خواهد شد .

 جانشین فرمانده سپاه امام علی (ع) تنگستان درباره هزینه ساخت مساجد گفت : هزینه ساخت مسجد باید ازراه حلال بدست آمده باشد زیرا مسجد یکی از بناهای مهم است که اگر با اخلاص ساخته شود به دست امام زمان ( عج) خواهد رسید، آن بنا درحکومت امام زمان (عج) جزء مراکزی میباشند که برای مردم ارائه خدمت و مردم از آنهااستفاده میکنند، به خاطر این در روایات ما تأکید شده است که باید مساجد را بااخلاص و نیت پاک ساخت ، علاوه بر ارکان مسجد وارج نهادن به آنها ، این موضوعات نیزباید به آن پرداخت.

وی تصریح کرد: امروز یکی از بزرگ‌ترین افتخارات شجره طیبه بسیج است که بنا دارد مقابله هوشمندانه در جنگ فرهنگی دشمن که پایه آن مساجد است انجام دهد، مسجد کانون انسان سازی است ودر این مکان مقدس انسان هایی مخلص ولایق سربازی حضرت بقیه (عج) تربیت می شوند .

 سرهنگ دوم رضا فاطمیان با بیان اینکه جشنواره برترین های مساجد و محلات در سه سطح (شهرستانی، استانی و کشوری )برگزار خواهد شد گفت: سطح شهرستانی این جشنواره در همایش بزرگ ائمه جمعه و جماعات شهرستان  و سطح استانی نیز در 30 مرداد ماه در مرکز استان و سطح کشوری در دهه فجر برگزارمی شود.

 

ارسال نظرات