مرزهای ۱۰۰۰ کیلومتری آذربایجان غربی به شاهراه جادهای کشور متصل شود
وی افزود: بخش بزرگی از محرومیتهای آذربایجانغربی از محرومیت جادهای و حمل و نقل ناشی میشود و آذربایجانغربی با وجود ظرفیتهای فوقالعاده جغرافیایی و گردشگری مورد بیتوجهی قرار گرفته است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جادههای آذربایجانغربی علاوه بر آنکه استان ما را در رتبههای نخستین مرگ و میر جادهای کشور قرار داده، یکی از مهمترین عوامل محرومیت مردم ما نیز محسوب میشود.
حضرتپور تصریح کرد: با وجود اینکه آذربایجانغربی نزدیک به یک هزار کیلومتر مرز مشترک با سه کشور مهم منطقه دارد، اما به شاهراه جاده کشور متصل نیست و یک متر هم آزاد راه ندارد.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده یکی از مهمترین اولویتهای خود را پیگیری دریافت بودجه برای بهبود وضعیت راههای استان و بهویژه ارومیه قرار دادهام.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: ترمیم زیر ساخت جادهای، نه تنها نجات جان صدها و هزاران شهروند ارومیهای است، بلکه ایجاد این زیر ساخت افزایش سرمایهگذاری، افزایش توریسم و فعالیت گمرکی را در پی خواهد داشت که همگی اینها سبب افزایش اشتغال و بهبود معیشت میشود.
وی گفت: متاسفانه وضعیت در کل کشور هم تعریف چندانی ندارد، در مجموع ایران از لحاظ مرگ و میر جادهای وضعیت بسیار تاسفآوری دارد و جادههای ما در کنار جادههای کشورهایی مانند افغانستان، عراق یا لیبی جزء ناامنترین جادههای جهان محسوب میشود.
حضرتپور تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم ارومیه تردد زیادی به روستاهای اطراف دارند، ترمیم جادههای روستایی نیز میبایست در کنار جادههای اصلی مواصلاتی مورد توجه باشد.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سالهای اخیر نمایندگان به صورت جزیرهای تذکراتی به وزای راه و شهرسازی دادهاند که متاسفانه راه به جایی نرسیده، پس بهبود وضعیت راههای استان، تلاش هماهنگ و همه جانبه نمایندگان استان را میطلبد.