آیت الله کعبی در واکنش به کشف حجاب روزنامه نگار شرق در گفتگو با «بسیج»:

لزوم برخورد قانونی با متولیان فرهنگی که از خطوط قرمز عبور می کنند

آیت الله کعبی گفت: امروز به نهضت هماهنگی فرهنگی برای صیانت از فرهنگ ارزشی در جامعه نیاز داریم. باید با آن دستگاه هایی که از خطوط قرمر نظام عبور می کنند و به جای صیانت فرهنگ؛ ضد آن عمل می کنند برخورد قانونی کرد.
کد خبر: ۸۷۲۰۸۹۲
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

آیت الله کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، در واکنش به کشف حجاب یک روزنامه نگار روزنامه شرق به عنوان خبرنگار رسمی جمهوری اسلامی در سفر رسمی دولت گفت: انقلاب اسلامی قبل از آنکه که انقلاب اقتصادی یا اجتماعی باشد ماهیت فرهنگی دارد.

وی افزود: فرهنگ به معنای باورها و ارزش های اسلامی است که زیربنای ساخت جامعه اسلامی و پایه ای برای تحقق رشد و تعالی جامعه است و وظیفه همه دستگاه های نظام حرکت بر مدار ایمان و تقوا و ایجاد بستر های مناسب برای تعالی اخلاقی، اجتماعی و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی است.

آیت الله کعبی عنوان کرد: در این خصوص همه دستگاه های مسئول اند که در رفتارها و اقدام های خود رشد و تعالی فرهنگی را مورد توجه قرار دهند از آموزش و پرورش، وزارت علوم، متولیان فرهنگی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد و متصدیان عرصه هنر، دستگاه هایی که مدیریت فضای مجازی را بر عهده دارند و دستگاه های غیر رسمی مانند نهادهای عمومی غیر دولتی روحانیت و حوزه های علمیه باید احساس مسئولیت کنند و در راس آنها شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس و حتی دستگاه قضایی مسئولیت صیانت فرهنگی کشور را بر عهده دارند.

وی افزود: اما متأسفانه بعد از دفاع مقدس تهاجم فرهنگی دشمن با تلاش برای فروپاشی بنیان های اعتقادی و اخلاقی ملت شروع شد و تبدیل به شبیخون فرهنگی و این شبیخون به جنگ نرم و ناتوی فرهنگی و اکنون به ولنگاری و بی برنامگی فرهنگی شده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ما امروز به نهضت هماهنگی فرهنگی برای صیانت از فرهنگ ارزشی در جامعه نیاز داریم و صرفا با گفت گو و ارشاد کاری نمی توان کرد. باید با آن دستگاه هایی که از خطوط قرمر نظام عبور می کنند و به جای صیانت فرهنگ؛ ضد آن عمل می کنند برخورد قانونی کرد.

وی خاطرنشان کرد: فساد فرهنگی مانند موریانه ارکان جامعه اسلامی را سست و از بین می برد و خطر فساد فرهنگی کمتر از فساد اقتصادی نیست و بلکه ریشه فساد اقتصادی فساد فرهنگی است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار