مدیر سابق دفتر موسیقی ارشاد در گفتگو با «بسیج»:

صدا و سیما و شهرداری ها به مدد سرود بیایند

پیروز ارجمند گفت: به نظر من مهم ترین بخشی که می تواند به مدد سرود بیاید صدا و سیما است و در این زمینه چیزی نزدیک به 15 سال است که سرود در صدا و سیما به فراموشی سپرده شده است.
کد خبر: ۸۷۲۰۴۵۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
پیروز ارجمند مدیر سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: امروز تنها متولی جدی سرود در کشور وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: علی رغم کارکرد و تاثیر جدی که صدا و سیما می توانست در عرصه سرود بگذارد تقریبا امروز تولید و پخش سرود از صدا وسیما نزدیک به صفر است.

ارجمند ادامه داد: به نظر من مهم ترین بخشی که می تواند به مدد سرود بیاید صدا و سیما است و در این زمینه چیزی نزدیک به 15 سال است که سرود در صدا و سیما به فراموشی سپرده شده و فکر می کنم اولین جایی که باید مورد سوال قرار بگیرد که چرا این اتفاق افتاده صدا و سیما است.

مدیر سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد تصریح کرد: وزارت ارشاد به دلیل نقش سیاست گذاری و حمایتی که دارد خیلی نمی تواند به عرصه تولید ورود پیدا کند، بخش خصوصی هم به دلیل اینکه توجیه اقتصادی ندارد ورود پیدا نمی کند.

ارجمند اظهار داشت: از طرفی خانه سرود انقلاب اسلامی در یک دوره ای می توانست خیلی موثر باشد اما بعد از حدود سه سال فعالیت های خانه سرود هم کمرنگ شده و امروز تقریبا ما شاهد هیچ فعالیتی از خانه سرود انقلاب اسلامی هم نیستیم.

مدیر سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: بنابراین تنها بخشی که می تواند در این زمینه موثر باشد آموزش و پرورش است که نیازمند یک حمایت برای پخش آثارش است به هر حال و قتی کاری در آموزش و پرورش تولید می شود و میلیون ها دانش آموز در سال سرود های بسیار زیبا و کاربردی می خوانند تا زمانی که صدا و سیمای ما اینها را پخش نکند اتفاق ویژه ای برای این سرود ها نخواهد افتاد.

ارجمند عنوان کرد: از طرفی شهرداری می تواند کمک کند که این گروه های سرود که در مناطق مختلف کشور هستند و خیلی از آنها هم گروه های محلی بسیار ارزشمندی هستند حمایت شوند و اینها در بوستان های شهر ها و اماکن عمومی استقرار پیدا کنند و شرایط اجرا را برای آنها فراهم کند.

مدیر سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد افزود: من فکر می کنم که به عهده صدا و سیما و شهرداری است، این دو نهاد به طور خاص باید از فعالیتی که صورت می گیرد حمایت کنند. کانون های فرهنگی و مساجد هم تقریبا در بخش سرود خیلی موفق نبوده اند از طرفی کانون های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش مثل کانون حر و کانون شهید مفتح هم نسبتا در دوره ای موفق بوده اند اما در سال های اخیر این کانون ها بیشتر فعالیت خود را در حوزه ورزش و فعالیت های غیر سرود حرکت داده اند ولی مسئله اصلی ایناست که ما باید این سوال را به صورت جدی از مدیران صدا و سیما و شهرداری داشته باشیم.

ارسال نظرات