خبرهای داغ:
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین:

جشنواره بازی و اسباب‌بازی قزوین نشاط را به کودکان دیروز و امروز هدیه داده است

پنجمین جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز که هم اکنون برای بازدید عموم مهیاست، توانسته شادی و نشاط را به مخاطبین خود از قزوین، سراسر کشور و جهان عرضه کند.
کد خبر: ۸۷۱۹۲۸۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ حسین غیاثوند با بیان اینکه در ایام نوروز برنامه های متنوع فرهنگی و تفریحی برای شهروندان قزوینی تدارک دیده شده است، گفت: پنجمین جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز که هم اکنون برای بازدید عموم مهیاست، توانسته شادی و نشاط را به مخاطبین خود از قزوین، سراسر کشور و جهان عرضه کند.
وی با بیان اینکه جشنواره بازی و اسباب بازی بزرگترین رویداد فرهنگی کشور به شمار می‌آید، گفت: تحقق اتفاقات و برنامه های شاد و مناسب برای کودکان دیروز و به ویژه کودکان امروز در جشنواره یکی از اتفاقات مهم به شمار می‌آید و در این مجموعه دو هکتاری که 90 غرفه متنوع در آن تشکیل شده، ضمن آموزش فرهنگ شهروندی به کودکان، برای دست یابی به شهری سالم، ایمن و بدون ترافیک تلاش می‌شود و انواع بازی های شاد امروزی و بومی و محلی برای کودکان به اجرا درمی‌آید.
این عضو شورا استقبال 400 هزارنفری مردم از جشنواره بازی را در طول چهار دوره حیات آن نشان از اهتمام و اهمیت شهروندان فهیم قزوین، هموطنان و حتی گردشگرانی از از داخل و خارج کشور به این حرکت فرهنگی دانست و ادامه‌داد: امسال آخرین سالی است که جشنواره در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه برگزار می‌شود و از سال آتی با اتمام مرمت دولتخانه صفوی، میزبان هواداران در مکانی جدید خواهیم بود.
غیاثوند در ادامه شهر سبز و همراه با معیارها و چهارچوب‌های معماری اسلامی_ایرانی را زمانی دست یافتنی دانست که در آن معیارها و چهارچوب های ایده آل رنگ نباخته باشد و با بیان این مطلب تصریح‌کرد: در دستور کار قرار داشتن تدوین ضوابط معماری اسلامی_ایرانی از مهمترین اقداماتی است که پارلمان محلی در حوزه شهرسازی و فرهنگی انجام می‌دهد.
وی در ادامه از احداث پارکینگ برای موزه مردم شناسی قجر خبرداد و افزود: امسال گردشگرانی که به موزه مردم شناسی قجر می‌روند همانند سالهای قبل با مشکل مواجه نخواهند شد و می‌توانند خودروهای خود را در این مکان پارک نمایند و با آرامش خاطر برای بازدید از موزه به آن مراجعه کنند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در ادامه با بیان اینکه روشنایی شهر در ایام نوروز و به خصوص در شب باید به شکل مطلوبی باشد تا مشکلات امنیتی اتفاق نیفتد، گفت: در سال گذشته، به شکل همزمان برق پنج پارک قطع بود و این باعث میشد مشکلات امنیتی به وجود بیاید و امیدواریم امسال با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان شاهد بروز چنین رویدادهایی نباشیم و شهر در شب روشنتر از همیشه باشد.
رئیس کمیسیون شهرسازی شورا در این راستا در رابطه با اقداماتی که شهرداری قزوین با حمایت پارلمان محلی برای نورپردازی شهر انجام دادند، توضیح داد: نورپردازی ورودی شهر از سمت بلوار آیت الله خامنه‌ای اقدام مناسبی است که در این رابطه قدمهای مثبتی برداشته شده است و در سال جاری ضمن قرارداد با شرکت جهان به مقدار 100 میلیارد ریال اقدامات خوبی برای نورپردازی هرچه بهتر و بیشتر شهر انجام خواهد شد و ضمن اینکه این اقدام به افزایش امنیت و آرامش در شهر کمک خواهد کرد.
غیاثوند همچنین با اشاره به بوستان باراجین و اینکه بنابر تأکید شورا روشنایی آلاچجیق های آن در ایام نوروز و نامگذاری معابرش انجام شده است، گفت: اختصاص اعتبارات ملی برای ارتقاء و توسعه بوستان باراجین از مهمترین اقداماتی است که دنبال می‌شود تا در سال آتی شاهد اتفاقات مناسبی در این بوستان ملی باشیم.
وی ادامه داد: همچنین در این بوستان روند تکمیل آن در دستورکار قرار دارد و با توسعه و تجهیز دهکده طبیعت در پایان سال گذشته، قدمهای خوبی برداشته شد که امیدواریم به رونق حوزه گردشگری شهر کمک شایانی کرده باشد.
وی در خاتمه اضافه کرد: برای راه اندازی غرفه های فرهنگی در بوستانها و تأکیداتی که شورای شهر در این رابطه داشته است، با همکاری سازمان پارکها و فضای سبز و سازمان فرهنگی ورزشی راه اندازی مراکز فرهنگی در بوستانها در دستور کار قرار می‌گیرد.
1004/پ30/ب

 

           

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار