دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پاسخ به «بسیج»

200هزار دانش آموز به راهیان نور غرب کشور اعزام ‌می‌شوند/ امنیت کامل در زیارتگاه‌های شهدا برقرار است

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: برای سال جاری 200 هزار نفر از دانش آموزانی که قرار است در اردوهای راهیان نور حاضر شوند، به مناطق عملیاتی غرب کشور خواهند رفت.
کد خبر: ۸۷۱۸۷۴۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در نشست خبری تشریح برنامه‌های راهیان نور غرب و شمال‌غرب ضمن گرامیداشت یاد شهدای عملیات مرصاد و والفجر 3 اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف خود نیازمند تربیت جوانانی است که پرچم این انقلاب را به دوش بگیرند و استفاده از ظرفیت راهیان نور می تواند این امر تربیتی را محقق سازد.

وی افزود: منشاء دفاع مقدس در عین مظلومیت در آن دوران جوانان مومن و تربیت شدگان توانستند جنگ را به پیروزی برسانند که منشاء تحولات در حال اتفاق بوده و قدرتی که نظام جمهوری اسلامی در داخل و بیرون دارد و الگوی ملتهای آزاده ناشی از قدرت رزمندگان است. 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری از راهیان نور به عنوان یک معجزه یاد می‌کند، گفت: این قدرت درحال توسعه است و جوانان ما با انس گرفتن با رزمندگان در مناطق عملیاتی در طول این ایام برای درس گرفتن به مناطق عملیاتی سفر می‌کنند. 

سردار ادیبی با اشاره به استقبال روزافزون مردم از راهیان نور، تصریح کرد: این حرکت عظیم یک اقبال عمومی است و امروز می توان گفت که راهیان نور سبب توسعه فرهنگ عمومی کشور شده است.

وی با بیان اینکه تنها در هفته گذشته 25هزار زائر از منطقه عملیاتی غرب کشور بازدید کردند، افزود: این نشان دهنده رشد و توسعه اردوهای راهیان نور است که اقبال عمومی را به همراه داشته است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: در سال جاری توسعه زیرساخت ها برای افزایش استقبال از زائران را در زیارتگاه های شهدای دفاع مقدس در دستور کار خود داریم. بر همین اساس 16 زیارتگاه در 4 استان غرب کشور آماده حضور زائران می باشند.

وی با بیان اینکه نگرانی در خصوص مسائل بهداشتی در اردوهای راهیان نور وجود ندارد، گفت: با تدابیر ویژه ای که اتخاذ شده است، بیمارستان ها و درمانگاه های صحرایی در مناطق آماده شده است و زائران نیز در خصوص مسائل بهداشتی و درمانی نباید هیچگونه نگرانی داشته باشند.

ادیبی افزود: در سال گذشته به لطف خداوند حتی یک مورد فوتی در اردوهای راهیان نور نداشتیم و اردوها در سلامت و بهداشت کامل برگزار گردید.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پاسخ به سوال خبرگزاری بسیج مبنی بر اینکه سهم راهیان نور دانش آموزی از مناطق عملیاتی غرب کشور چه میزان است، گفت: برای سال جاری 200 هزار نفر از دانش آموزانی که قرار است در اردوهای راهیان نور حاضر شوند، به مناطق عملیاتی غرب کشور خواهند رفت.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بسیج در خصوص امنیت زیارتگاه های غرب کشور، اذعان کرد: ناامنی های بوجود آمده از سوی گروه های تکفیری در غرب کشور به هیچ وجه تأثیری در امنیت اردوهای راهیان نور غرب کشور نخواهد گذاشت و این اردوها در امنیت کامل برقرار هستند.

ارسال نظرات