خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

خطبه‌های نماز جمعه مطابق با نیاز مردم ایراد شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تاکید کرد: خطبه‌های نماز جمعه باید پر بار، مفید و مطابق با نیاز مردم ارائه شود تا به این وسیله زمینه افزایش جمعیت در مصلی‌های اقامه نماز جمعه فراهم شود.
کد خبر: ۸۷۱۸۳۳۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در نخستین همایش قرارگاه‌های فرهنگی بصیرتی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: پنجم مردادماه به عنوان نخستین سالگرد برپایی نماز جمعه توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی باید همواره در انقلاب اسلامی ایران ماندگار باشد.

وی ادامه داد: ادای فریضه نماز جمعه در کشور می‌تواند گامی در جهت اصلاح جامعه باشد و به واسطه برپایی نماز جمعه می‌توان روحیه مقاومت و پایداری در مردم برای ترک گناهان تقویت کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: اکنون یک فرصت مغتنم برای جلب توجه اقشار مختلف مردم خصوصا قشر نوجوان و جوان جهت شرکت در نماز جمعه ایجاد شده است لذا لازم است ائمه جمعه از این این فرصت بهره کافی را ببرند.

ستادهای نماز جمعه به عنوان بازوان امامان جمعه هستند

این مسؤول افزود: ستادهای نماز جمعه به عنوان بازوان امامان جمعه هستند و اعضا و کارگزاران این ستادها باید بسترهای لازم را برای اقامه باشکوه این فریضه الهی را فراهم کنند.

تقوی گفت: ستاد نماز جمعه باید برای حضور حداکثر اقشار مختلف مردم در همه رده‌های سنی و طبقات اجتماعی باید تلاش کنند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که مسؤولیت ستاد نماز جمعه صرفا برگزاری نماز جمعه نیست بلکه این ستاد باید برای اجرای فعالیت‌های مختلف با رویکرد تربیتی و اجتماعی تلاش می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: امامان جمعه باید در طول هفته با شرکت در مراسم مختلف در بین مردم باشند تا به این شکل مردم را برای حضور در مراسم نماز جمعه تشویق کنند.

این مسؤول تاکید کرد: خطبه‌های نماز جمعه باید پربار، مفید و مطابق با نیاز مردم ارائه شود تا به این وسیله زمینه افزایش جمعیت را در مصلی‌های اقامه نماز جمعه فراهم شود.

ارسال نظرات