خبرهای داغ:

خانه محل تولد شهید باکری در میاندوآب، موزه می شود

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار میاندوآب از تبدیل زادگاه و خانه محل تولد شهید مهدی باکری در خانه های سازمانی کارخانه قند این شهرستان به موزه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۸۳۲۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به نقل از زرین خبر، احمد علی اسدپور در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان میاندوآب با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس هماهنگی ها وتصمیم که توسط مراجع ذی ربط گرفته شده است، خانه محل تولد سردار شهید مهدی باکری، سردار رشید اسلام و افتخار آذربایجان در میاندوآب، تبدیل به موزه فرهنگی و دفاع مقدس می شود.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار میاندوآب با بیان اینکه میاندوآب در مسیر اردوهای راهیان نور قرار دارد، افزود: با تبدیل این خانه به موزه، زمینه برای حضور زائران راهیان نور و آشنایی با ویژگی های آن شهید بزرگوار فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته محل تولد شهید باکری، مرمت و بهسازی شده است، گفت: در این راستا 600 میلیون ریال برای مرمت، بهسازی و نصب تابلو و شناساندن زادگاه شهید باکری به مردم توسط نهادهای مرتبط هزینه شده است.

دهه سوم سال 1300 در یکی از خانه های میاندوآب و در خانواده باکری، کودکی به دنیا آمد که او را مهدی نامیدند و بعدها به افتخار آذربایجان و ایران تبدیل شد.

شهید مهدی باکری که دومین پسر فیض الله باکری بود، بعد از علی که در سال 1322 در این خانه چشم به جهان گشوده است، در سال 1333 متولد شد.

در آن زمان فیض الله باکری، کارمند کارخانه قند میاندوآب بود و این خانه سازمانی در اختیار وی قرار داشت و علی و مهدی باکری فرزندان وی در این خانه متولد شده و چشم به جهان گشوده اند.

شهید مهدی باکری که فرماندهی لشکر 31 عاشورا را بر عهده داشت، در 25اسفند سال 1363 طی عملیات بدر به شهادت رسید.

پیکر مهدی باکری ، هنگام انتقال به عقبه ، بر اثر اصابت موشک تکه تکه شد و به دست نیامد.

ارسال نظرات