حجه الاسلام نبوی در گفتگو با بسیج مازندران در خصوص امر معروف و نهی منکر:

امر معروف ونهی منکر به عهده همه افراد است/توقع از دولت در موضوع امر معروف ونهی از منکر موجب اهمال در آن می شود

بعضی ها با تمسک به این آیه« الذی ان مکنا هم فی الارض» گمان می کنند اجرای امر معروف ونهی منکر در جامعه صرفا بر عهده حکومت است در حالیکه آیه شریفه« قوا انفسکم اهلکم و نارا» نشانده و حجتی بر ای همه آحاد جامعه در موضوع اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۷۱۸۰۹۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین سید میثم نبوی در گفتگو با بسیج مازندران بیان کرد: بر مبنای فرامین مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر دو واجب فراموش شده در جامعه است و کسانی که در جامعه و حکومت اسلامی امر معروف ونهی منکر از منکر را انجام نداده و حتی بی تفاوت به آین دو اصل اسلام باشند مانند مرده ای هستند که متحرکند.

مسئول سابق نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه کیار چها محال و بختیاری یادآور شد:اگر بر احیاء این 2 اصل خفته نظام الهی سیاسی اسلام تاکید زیاد می شود، در واقع بخاطر احیاء آن در برابر اماته است.

حجه الاسلام نبوی در مورد چرائی اماته امر معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اظهارداشت: بعضی ها با تمسک به این آیه« الذین ان مکنا هم فی الارض» گمان می کنند اجرای امر معروف ونهی منکر در جامعه صرفا بر عهده حکومت است در حالیکه آیه شریفه« قوا انفسکم اهلکم و نارا» مبین و حجتی بر ای همه آحاد جامعه در موضوع اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه آحاد ملت دانست و گفت: همه جامعه باید عمل به این اصل را وظیفه خود بدانند و در انجام وظیفه اهتمام جدی داشته و توقع ای از حکومت یا دولتمردان نداشته باشند زیرا این توقع موجب اهمال، توقف و یا از بین رفتن واجبات دینی در امور زندگی جامعه اسلامی می شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها