جامعه شناس در گفتگو با«بسیج»:

معضل اعتیاد با شعار دادن حل نمی شود

یک جامعه شناس گفت: معضلی همچون اعتیاد با شعار دادن مسئولان حل نمی شود باید از نخبگان و کارشناسان کمک گرفت تا وضعیت اشتغال جوانان بهبود پیدا کند و در نتیجه به سراغ کارهای خطرناک و استفاده از مواد مخدر نروند.
کد خبر: ۸۷۱۸۰۱۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

دکتر محمد حیدرپور جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به فراگیر شدن معضل اعتیاد و آسیب های ناشی از آن در جامعه اظهار داشت: پدیده اعتیاد و افزایش روز افزون آن در جامعه ما موضوع بسیار مهمی است و متأسفانه دامنگیر اقشار مختلف جامعه شده است.

این استاد دانشگاه با اظهار تأسف از کاهش سن اعتیاد در کشور افزود: در حال حاضر سن اعتیاد در جامعه ما بسیار پایین آمده و نوجوانان و جوانان که سرمایه های اصلی کشور هستند گرفتار این مواد شده اند.

دکتر حیدرپور مهم ترین راهکار اساسی در مقابله با معضل اعتیاد در جامعه ما را اشتغال زایی دانست و خاطر نشان کرد: به نظر می رسد کلید حل اعتیاد، ایجاد اشتغال برای جوانان است چراکه جوان باید به زندگی و آینده خود امیدوار باشد تا بتواند زندگی کند و سعادت و پیشرفت جامعه ما هم در پویایی جوانان است.

این جامعه شناس با اشاره به نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم درباره مواد مخدر و آسیب های ناشی از استفاده آن تصریح کرد: رسانه های دولتی و غیر دولتی باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند و به خانواده ها اطلاع رسانی کرده و از پیامدهای مواد مخدر بگویند؛ چراکه بیشتر خانواده ها در جریان آسیب های مواد مخدر و تأثیرات آن بر فرزندان خود نیستند.

وی بیان داشت: معضلی همچون اعتیاد با شعار دادن حل نمی شود باید از نخبگان و کارشناسان کمک گرفت تا وضعیت اشتغال جوانان بهبود پیدا کند و در نتیجه به سراغ کارهای خطرناک و استفاده از مواد مخدر نروند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار