عضو کمیسیون قضایی در گفت‌وگو با «بسیج»:

فساد بزرگ بانکی موجب بی‌اعتمادی مردم به مسوولین می‌شود

جلیل رحیمی جهان آبادی گفت: اقتصاد دولتی اقتصادی ناکارآمد، فساد خیز و ضعیف است و برای رهایی از این معضلات باید به سمت اقتصاد خصوصی رفت.
کد خبر: ۸۷۱۷۹۱۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، در رابطه با کشف شبکه فساد بزرگ بانکی و مسایلی که با نام "باند سرخه ای ها" مطرح می شود، گفت: کار برخورد با مفاسد اقتصادی را قوه قضاییه برعهده دارد اما مجلس شورای اسلامی نیز باید از بعد نظارتی این معضل را آسیب شناسی کند و با فسادهای اقتصادی متعدد همچون فسادهای بانکی و فیش های نجومی برخورد کند، گرچه مجلس شورای اسلامی نبز جلساتی با برخی نهادهای مسوول همچون سازمان بازرسی کشور برای بررسی این مسایل داشته است.

رحیمی جهان آبادی افزود: فسادهای کلان اقتصادی و بانکی که بروز می کند و توسط افرادی چون رستگار سرخه ای در کشور صورت می گیرد به جمهوری اسلامی ضربه وارد می کند و باعث بی اعتمادی مردم به مسوولین می شود. فساد در هر سیستمی امکان فعالیت داشته باشد سبب ناکارآمدی آن سیستم می گردد. در کمیسیون قضایی مجلس برنامه هایی در خصوص حوزه های چالش برانگیز سیستم اقتصادی و نیز بررسی کارشناسانه این مسایل در دستور کار قرار دارد.

رحیمی با بیان این نکته که بسیاری از تخلفات اقتصادی و فسادهای کلان همچون فساد بزرگ بانکی اخیر، به دلیل ضعف در سیستم نظارتی کشور صورت می گیرد، گفت: ما بایستی سیستم نظارتی و از طرفی راه حل پیشگیری را بطور جدی پیگیری کنیم.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز و صالح آباد در پایان خاطر نشان کرد: اقتصاد دولتی اقتصادی ناکارآمد، فساد خیز و ضعیف است و برای رهایی از این معضلات باید به سمت اقتصاد خصوصی رفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار