کارشناس مسائل اقتصادی در خاتم:

راه اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده، مهمترین راه حل بیکاری خاتم است

کارشناس مسائل اقتصادی خاتم، راه اندازی کارگاه‌های کوچک و زود بازده را بهترین راه حل برای رفع بیکاری در سطح شهرستان عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۱۷۶۴۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ شهرستان خاتم به عنوان یکی از شهرستان های استان یزد دارای ظرفیت های بالایی در زمینه های جاذبه های توریستی، صنعتی، هنری، محصولات کشاورزی، باغی و ... بوده است که هر کدام از این موراد می تواند باعث اشتغال زایی و کاهش آمار بیکاری در این شهرستان شود.هر چند که تاکنون این ظرفیت ها به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است و همین موضوع باعث افزایش آمار بیکاری در شهرستان شده است.

امروزه یکی از مشکلات عمده جوانان شهرستان که بسیاری از آنها دارای مدارک تحصیلی عالی و دانشگاهی هستند، بیکاری و عدم اشتغال است که می توان با توجه به ظرفیت های خوب شهرستان با برنامه ریزی و بکارگیری برنامه ها و طرح های مدون و هدفمند جوانان تحصیل کرده و فارغ التحصیل را برای ایجاد طرح ها و بنگاه های اقتصادی زودبازده به کار گرفت.

شاید به جرات بتوان گفت خاتم محروم ترین و مظلومترین شهرستان در استان است که متأسفانه بالاترین نرخ بیکاری را داراست.

بیشتر جوانان شهرستان و نیروی تحصیل کرده جویای کار، به دلیل نبود زیرساخت های لازم و سرمایه مناسب در شهرستان، از دیار خود به شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی کشور همچون تهران،‌ یزدیا شهرهای همجوار مهاجرت می کنند.

یکی از کارشناسان اقتصادی شهرستان در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم درباره علل بیکاری و راه حل های موجود برای رفع این معضل به ارائه مطالبی پرداخت.

کارشناس اقتصادی شهرستان اظهار داشت: شهرستان خاتم از استعدادها و ظرفیت‌ های بالایی برخوردار است که رمز شکوفایی اقتصاد این منطقه اعطای تسهیلات به تمامی بخش ها به ویژه صنعت، ترغیب و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: کشاورزی، گردشگری و صنعت سه رکن توسعه این شهرستان است بنابراین مسئولان باید به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.
وی همچنین با اذعان اینکه شهرک‌ های صنعتی می‌توانند نقش ممتاز و بارزی در راستای رشد و پیشرفت اقتصادی داشته باشد، تاکید کرد: مسئولان با تلاش ‌ها و پیگیری ‌های ویژه باید به شان و منزلت واقعی خود از لحاظ صنعتی برسانند.

کارشناس اقتصادی شهرستان افزود: حمایت از کارافرینی و کار آفرینان و سرمایه گذاران. توجه و تمرکز بر پتانسیل ها و قابلیت های منطقه ای در برنامه ریزی ها میتواند تا حدودی معضل بیکاری را در شهرستان رفع کند.

وی مهمترین برنامه در رفع معضل بیکاری را راه اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک عنوان و اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در صنایع بزرگ نیاز به صرف هزینه هنگفت است و شاید کسی در شهرستان حاضر به سرمایه گذاری در این سطح نباشد ، و از آن طرف اشتغالزایی در مراکز تولیدی نیاز به سرمایه گذاری های کلان نیست و با یک وام چند میلیونی میتوان برای چند نفر اشتغالزایی کرد، لذا می‌طلبد تا دولت توان خود را در توسعه و تقویت بنگاه‌های کوچک متمرکز کند.

ارسال نظرات