برگزاری جلسه بررسی مشکلات شرکت های تعاونی استان زنجان در حوزه کشاورزی

جلسه بررسی مشکلات شرکت های تعاونی استان زنجان در حوزه کشاورزی با حضور وقفچی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۷۵۳۳
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان گفت: اقتصاد کشور به سه بخش دولتی ، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است که 80 درصد بخش دولتی 15 درصد بخش خصوصی و حدود 5 درصد آنرا تعاونی تشکیل می دهد که طبق برنامه پنجم توسعه سهم بخش تعاون باید به 25 درصد میرسید که به دلیل وجود مشکلات اقتصادی ناشی از اعمال تحریم های ظالمانه استکبار جهانی در کشور این مهم محقق نشد.

احمد غریوی به تصویب سند توسعه تعاون اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات مهم برای بخش تعاون تصویب سند توسعه تعاون بود که در این سند توسعه وظایف تمام دستگاهها تفکیک مشخص شده که تحقق اهداف مد نظر سند یاد شده نیاز به هماهنگی و همکاری دستگاههای کشور دارد

وی به احیاء تعاونی های راکد و کمک به آنها با ارائه برنامه و منحل کردن تعاونی هایی که هیچ فعالیتی ندارند طبق قانون و با طی مراحل قانونی اشاره کرد و اظهار داشت: کمیته ساماندهی تعاونی های مسکن تشکیل شده وبا برگزاری جلسات و رصد مشکلات تعاونی های مسکن در تلاش برای ساماندهی این تعاونی ها برآمدیم که برخی از این مشکلات به دلیل پیچده بودن وعدم همکاری هیات مدیره و بازرسان این تعاونی هنوز هم حل نشده باقی مانده است.

همچنین مدیر امور تعاون اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان گفت: در سالهای اولیه انقلاب به دلیل وجد جنگ ومشکلات دیگر بخش دولتی رشد چشمگیری داشته که در این بین بخش تعاون مخدوم و مظلوم مانده و با گذشت زمان به بخش تعاون بی توجهی زیادی شده است.

حمید دنیایی افزود: 1802 واحد تعاونی در استان فعال می باشند که 765 واحد در زمینه تعاونی های کشاورزی فعالیت می کنند از جمله در گرایش های طیور ، دامداری ، زراعت ، باغداری و دامپروری و غیره که بیشترین آنها دامپروری و زراعت می باشد.

وی اظهار کرد: با نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری و مرو سیاستهای اقتصاد مقاومتی که در سال 93 تصویب شد می توان گفت که بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش در اقتصاد مقاومتی می باشد و بخش کشاورزی تنها بخشی است که تقریباً دانش فنی آن در کشور وجود دارد و با وجود پهنه گسترده کشور و مهندسین کارآزموده در این حوزه می توان در بخش کشاورزی حرکت روبه جلوی خوبی داشته باشیم و با رشد و رونق بخش کشاورزی بخش صنعت نیز می تواند رونق بگیرد و همراه بخش کشاورزی رشد کند.

مدیر امور تعاون تصریح کرد: یکی از معضلات اصلی در تعاونی کشاورزی ضعف مدیریتی می باشد که مدیران این شرکتهای تعاونی حرکتی برای رشد و نوآوری انجام نمی دهند.

ارسال نظرات