خبرهای داغ:

مهمترین علت پیشرفت غرب، بهره گیری از علوم اسلامی است

خبرگزاری بسیج: یکی از کارشناسان سیاسی سپاه میانه در همایش علمی سیاسی این سپاه با بررسی تاریخی رشد علمی در کشور و جهان، گفت: مهمترین علل پیشرفت علمی غرب و اروپا، بهره گیری از علوم اسلامی و ایرانی است.
کد خبر: ۸۷۱۶۲۳۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، مهدی اسماعیلی، ذلّت، ظلم پذیری و سلطه خواهی را محصول و ثمره بی توجهی به ارتقای جایگاه و رشد علمی دانست.

وی تمدن را مجموعه ای از اختراعات و اکتشافات و فرهنگ را مجموعه ای از آداب و رسوم مختص هر جامعه معنا و اظهار کرد: کشور ما دارای تمدنی هفت هزار ساله است که آموزه های اسلامی مکمل این تمدن شده ولی متاسفانه پس از دوران رنسانس، حاکمان دست نشانده موجب عقب ماندگی علمی این کشور شده است.

اسماعیلی هدف غرب و اروپا از استعمار و استثمار را استفاده از مواد خام و منابع معدنی کشورهای مختلف و بازاریابی و فروش کالاهای تولیدی خود در این کشورها عنوان و بیان کرد: گماشتن دست نشانده ها و حاکمان مزدور مستبد، راهی مطمئن و آسان برای تامین اهداف غربی هاست.

اسماعیلی با اشاره به سفارش های مکرر رهبر فرزانه انقلاب به حرکت سریع و جهش در مراتب علمی، نقطه آغازین برای رسیدن به قله شایستگی ها و خروج از تهدید و تحریم ها را رشد علمی خواند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بررسی میزان رشد علمی در دو دهه گذشته، تصریح کرد: ما توانستیم در سال های 1998 تا 2012 با تکیه بر خودباوری و توان خود و با روحیه ما می توانیم، رتبه علمی کشورمان را از رتبه جهانی 52 به 19 و رتبه دوم در بین کشورهای اسلامی برسانیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در سه سال گذشته نه تنها نتوانسته ایم جهش علمی خود را به همان سرعت حفظ کنیم، بلکه با رشد منفی علمی و تنزل آن روبرو شده ایم که این مشکلی بسیار حساس برای کشور است و باید با تدابیر مسئولان حل شود.

مهدی اسماعیلی، ضعف اراده و عدم عزم جدی و تنبلی و سستی، بزرگنمایی دشمن و تلقین ناگزیری از برقراری ارتباط با آن ها در بین اذهان عمومی، بی توجهی به تحقیقات و پژوهش های علمی و عدم کاربست یافته های علمی را از مهمترین علل افت علمی کشور برشمرد و بیان داشت: بی توجهی مسئولان به مقوله علم و عدم توجه به خودباوری نیز از جمله مهمترین عوامل عقب ماندگی علمی در سال های اخیر است.

همایش علمی سیاسی با نگاه مقایسه ای به جایگاه علمی کشور در دهه های اخیر، با شرکت کارکنان رسمی و وظیفه در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها