جانمایی مخازن شیشه ای پسماند الکترونیک در منطقه 20

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از نصب مخازن ویژه پسماند الکترونیک در نقاط پرتردد این منطقه جنوبی به منظور پاکسازی پسماندهای شهری از آلودگی های خطرساز، خبرداد.
کد خبر: ۸۷۱۶۱۵۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: به منظور حذف آلودگی های زیست محیطی از پسماندهای شهری، نصب مخازن ویژه پسماند الکترونیک در منطقه 20 آغاز شده است.

صفوی افزود: در حال حاضر ایستگاه های مترو جوانمرد قصاب و شهرری، حوزه علمیه امام حسین(ع)، سرای محله منصوریه و منگل و ساختمان شهرداری ناحیه 2 در منطقه 20 مجهز به این مخازن شده اند و توسعه این طرح در دستور کار قرار دارد.

وی به فعالیت 20 غرفه بازیافت، مستقر در نواحی هفتگانه منطقه 20 اشاره کرد و گفت: علاوه بر مخازن ویژه پسماند الکترونیک، شهروندان می توانند پسماندهای الکترونیک را به غرف بازیافت نیز طبق قیمت مصوب، تحویل دهند.

صفوی تصریح کرد: جداسازی پسماندهای الکترونیک از زباله های شهری نیازمند فرهنگ سازی است که ترویج این فرهنگ در غرفه های بازیافت، مراکز فرهنگی، پایگاه های تابستانی، مراکز علمی و آموزشی از سوی کارشناسان بازیافت و با روش های مختلف انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی منابع آب و خاک همواره از دغدغه های مدیریت شهری بوده است، گفت: برای موفقیت این طرح نیازمند مشارکت شهروندان هستیم که برای تحقق این مهم، علاوه بر ارائه آموزش های هدفمند، افزایش دسترسی های محلی به این مخازن را در دستور کار داریم.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه مخازن پسماند الکترونیک این منطقه دارای طرحی نو و مبتکرانه است، افزود: جنس این مخازن از شیشه انتخاب شده است تا باعث جلب نظر و ترغیب شهروندان شود.

بر اساس این گزارش طرح ابتکاری مخازن پسماند الکترونیک منطقه 20 از سوی شهرداری ناحیه 2 بوده و با مشارکت اداره بازیافت شهرداری منطقه 20 این طرح در سراسر منطقه در حال توسعه است.

ارسال نظرات