دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در اروميه

ساز فرهنگی در کشور «ناکوک» است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: ناكوك بودن ساز فرهنگي در كشور يكي از مشكلات مهم بوده و در اين زمينه یکی از وظایف شورای انقلاب فرهنگی ارائه و انجام برنامه‌های منسجم و عملياتي در دستگاه‌های فرهنگي است.
کد خبر: ۸۷۱۵۹۲۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی،نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادی با اصحاب رسانه ومطبوعات در حالي در محل سالن جلسات استانداري آذربايجان غربي برگزار شد كه "نا كوك بودن ساز فرهنگي كشور"،ضرب المثل به جا"به عمل کار برآید به سخندانی نیست"و" بيشترين وظيفه در زمينه رعايت عفاف و حجاب برعهده صدا و سيما است" عناوين مهمترين موضوعات اين نشست خبري بود.

در ابتداي اين نشست خبري وی در انتقاد يكي از خبرنگاران حاضر مبني بر عملكرد شورای فرهنگ عمومی كشور اظهار کرد: با توجه به آغاز فعاليت اين شورا از سال 64 مي توان گفت عليرغم بسياري از موفقيت هايي كه داشته ، ضعف هايي نيز در عملكرد شوراي فرهنگ عمومي وجود داشته و البته خيلي از موفقيت هاي بهتري نيز مي توانست داشته باشد كه اميدواريم در آينده به اين موفقيت ها دست پيدا كند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنين در خصوص بازخورد مصوبات شوراي فرهنگ عمومي كه از ديگر سوالات خبرنگاران بود اينطور پاسخ داد: ظرف دو سال اخير شوراي فرهنگ عمومي استان و شهرستان و مركز جلسات منظم تر و جدي تري با موضاعت مشخص برگزار كرده است كه مباحث مربوط به خانواده و فرهنگسازي در خصوص گفتمان اقتصاد مقاومتي از اولويت هاي نخست اين شورا بشمار مي روند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادی در پاسخ به انتقاد يكي ديگر از خبرنگاران مبني بر وضعيت نابسامان موجود در جبهه فرهنگي كشور و اينكه اتحاد، انسجام و برنامه واحدي كه بتوان در برابر تهاجمات فرهنگي كشور تحقق پيدا كند چه زمان حاصل خواهد شد، افزود: متاسفانه علل بسياري از مشكلات ما اين است كه بسياري از دستگاه هاي فرهنگي موازي كاري مي كنند و با بودجه هاي نظام به جاي انسجام هركسي ساز خود را مي زند و برخي دستگاهها نيز در تقابل با يكديگر قرار مي گيرند.

وي گفت: بنابراين ناكوك بودن ساز فرهنگي در كشور يكي از مشكلات مهم مي باشد و در اين زمينه یکی از وظایف شورای انقلاب فرهنگی ارائه و انجام برنامه‌های منسجم و عملياتي در دستگاه‌های فرهنگي است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص بحث سبك زندگي نيز اظهار كرد: در مهرماه امسال همايشي در خراسان در همين موضوع سبك زندگي برگزار خواهد شد.

وي عملكرد دستگاه هاي مختلف در ارتباط با پرداختن به موضوع سبك زندگي را ناكافي عنوان كرد و افزود: زماني بحث سبك زندگي عملياتي مي شود كه جلو برخي موانع گرفته شود چراكه مباحثي نظير ماهواره جز سمومي هستند كه باعث تغيير سبك زندگي مي شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادی استفاده نادرست از فضاي مجازي را نيز از ديگر تهديدات سبك زندگي در كشورمان دانست و گفت: فضاي مجازي نيز به دليل تاثيرگذاري زياد و تاثير پذير بودن نسل نو مي تواند در بر گيرنده آسيب هاي اجتناب ناپذيري باشد كه سبك زندگي خانواده ها دچار آسيب و تغيير كند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به سوال يكي از خبرنگاران كه پرسيد برنامه و اقدامات شورای فرهنگ عمومی کشور در راستاي برخورد با رواج برخي لباس ها و پوشش هاي نامتعارف در كشور اينطور پاسخ داد: قانون عفاف و حجاب مصوبه شورای فرهنگی عمومی بوده و 27 دستگاه اجرایی موظف به اجرایی این قانون هستند.

وي افزود: در اين ميان نيز خانواده ها و صدا و سيما نقش اساسي در زمينه مباحث عفاف و حجاب دارند و ناگفته نماند در اين زمينه كمترين وطايف بر عهده نيروي انتظامي است و بيشترين وظيفه نيز برعهده صدا و سيما مي باشد و چه بهتر كه به عمل کار برآید به سخندانی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادی در پاسخ يك جمله اي به سوال يكي ديگر از خبرنگاران كه پرسيد آيا شورای فرهنگ عمومی کشور نسبت به سواد رسانه اي اهتمام دارد يا خير گفت: بله و در ادامه كه پرسيد كاري نيز در اين حوزه انجام داده ايد پاسخ داد: فعلا در اولويت ما نبوده است.

وي در ادامه سخنان خود با انتقاد از وضعيت اخلاقي جامعه اظهار كرد: وضعيت موجود نه مطلوب جمهوري اسلامي و نه مطلوب كشورمان ايران مي باشد آنهم با توجه به سوابق فرهنگي كه دارد، بنابراين رعايت مسائل اخلاقي بايد بسيار مورد توجه قرار گيرد چراكه نوع رفتار ها در فضاي مجازي نه متناسب با دين ما است و نه مملكت ما و بايستي كارهاي اعتقادي بيشتري در اين زمينه صورت گيرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پايان سه عامل مهمي كه به عنوان تهديد اساسي براي فرهنگ كشور تلقي مي شوند را طلاق ، حاشيه نشيني و اعتياد عنوان كرد.

ارسال نظرات