مهدی فقیه در گفتگو با «بسیج»:

افتخار می کنم در خانه ماهواره نداریم

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه ماهواره آثار مخربی بر روح و روان جوانان و نوجوانان می گذارد، گفت: من و همسرم مفتخریم که در منزلمان ماهواره نداریم و اوقات خود را به بیهودگی نمی گذرانیم.
کد خبر: ۸۷۱۵۶۰۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
مهدی فقیه بازیگر سریال «لیلی با من است» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با بیان اینکه دیدن برنامه های ماهواره در جامعه در حال گسترش است و اخیرا برخی از خانواده ها آگاهانه یا نا آگاهانه، اوقات فراغت فرزندان خود را با برنامه های آن پر می کنند، گفت: نباید از تاثیر تماشای برنامه های ماهواری بر روند تحصیلی و فرهنگ ایرانی اسلامی آن ها غافل باشیم زیرا بیشتر برنامه های ماهواره به خالی کردن ذهن نوجوانان و جوانان از ارزش های  فرهنگی و دینی می پردازد.
 
وی ادامه داد: ماهواره مهمترین ابزار دشمن در جهت تأمین منافع آن است  و حس سرخوردگی و عقب ماندگی جهان سومی را به نسل جوان القا میکند تا از این طریق فرهنگ خود را برتر معرفی کند و نوجوانان و جوانان ما را غربزده کند.
 
فقیه تاکید کرد: مهمترین وظیفه بر عهده ی خانواده است که محیط خانه را از اینگونه ابزار پاک سازد و یا حداقل بتواند افکار و باورهای فرزندان خود را به گونه ای از اموزه های دینی و فرهنگ ملی غنی سازد که تاثیر فرهنگ غرب به مراتب کمرنگ تر شود؛ از سوی دیگر اوقات فراغت نوجوانان و جوانان رابا برنامه های سالم ورزشی، هنری و تفریحات سالم پر کنند تا گرایش آن ها به برنامه های ماهواره کمتر شود.
 
این بازیگر سینما و تلویزیون ابراز داشت: از آن جا كه دشمنان ما با مسأله نظامي موفق به پيشبرد اهداف خود مبني بر تصرف و تسخير ايران اسلامی نشدند، بر همين اساس از ابزارهايي مانند ماهواره، اينترنت و ... كمك گرفته اند تا مردم يك كشور را از طريق القاي شبهات و حرف هاي غير واقعي نسبت به نظام دلسرد كرده وآنها را به نوعي به دشمني با نظام دعوت مي كنند و اين اقدام از طريق راه هاي مختلف و در ظاهري بسيار زيبا و فریبنده و با اظهار كمك به مردم يك كشور صورت مي پذيرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: من و همسرم مفتخریم که در منزلمان ماهواره نداریم و اوقات خود را به بیهودگی نمی گذرانیم.

ارسال نظرات