خبرهای داغ:

جزئیات کودتای ترکیه به روایت اسناد و مکاتبات کودتاگران

در تازه ترین اطلاعات به دست آمده از مکاتبات کودتاگران نشان می‌دهد که عاملان و فرماندهان کودتا در پی بازداشت اردوغان در هتل مرمریس بوده اند.
کد خبر: ۸۷۱۴۹۸۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مکاتبات کودتاگران نشان می دهد که اولین تحرکات در ساعت 21:29 دقیقه 15 جولای انجام شده و آن ها به دنبال آن بودند تا در ساعت 6صبح 16 ژوئیه اعلام کنند کودتا رخ داده است.

اسناد کودتای نظامی ترکیه نشان می دهد تصمیم کودتاگران این بود که بعد از 55دقیقه از شروع حرکت نظامی، هرگونه مقاومتی با شلیک گلوله پاسخ داده شود.

بر اساس این مکاتبات و اسناد، کودتاگران قصد داشتند بوسیله 3 بالگرد که حامل 40 سرباز بود، اردوغان را در هتل مرمریس بازداشت کنند اما دیرتر از موعد مقرر، که اردوغان هتل محل اقامتش را ترک کرده بود، به این محل رسیدند.

نیروهای مذکور سی دقیقه پس از آنکه اردوغان هتل محل اقامت خود را ترک کرد، اقدام به بمباران این هتل کردند.

کودتاگران برای دستگیری سایر مقامات و شخصیت های سیاسی ترکیه نیز برنامه ریزی کرده بودند که بخش عمده آن با شکست مواجه شد.

طرح اصلی در مورد استانبول آن بود که به تمامی وسایل خواستار خروج از شهر اجازه خروج داده شود اما از ورود هرگونه وسیله نقلیه جلوگیری شود.

تصمیم نیروهای کودتا این بود که در صورت موفقیت 80 نفر از آنان حکومت ترکیه را به دست بگیرند.

بر اساس این مکاتبات و اسناد، در بین طراحان علاوه بر نظامیان جمعی از قضات ترکیه نیز وجود داشتند و طراح و برنامه ریزی اصلی توسط «آکین اوزتورک» فرمانده سابق نیروهای هوایی ترکیه، انجام شده است

منبع: ندای ارومیه.

ارسال نظرات