خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان خبر داد

اجرای طرح شناسایی مستعدین توسط کمیته امداد استان همدان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از اجرای طرح شناسایی مستعدین اشتغال بین مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۴۵۵۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

قاسم یارمحمدی در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان با بیان اینکه طرح شناسایی مستعدین با هدف شناسایی نیازها و امکانات مددجویان توسط این نهاد مقدس انجام می‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون فرآیند جمع‌‌آوری 95 درصد اطلاعات مددجویان در نرم ‌افزار مربوطه توسط 87 کارشناس در 9 شهرستان استان همدان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح شناسایی مستعدین اشتغال براساس آمایش شغلی مناطق اجرا می ‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون توسط کارشناسان این نهاد از 29 هزار و 965 خانوار تحت حمایت بازدید به‌عمل آمده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان بیان کرد: این طرح شامل جمع‌‌آوری و تحلیل اطلاعات مورد نیاز در بخش‌‌های مختلف از جمله توانایی‌ها، مهارت‌ها، امکانات، علایق و استعدادهای فردی و خانوادگی مددجویان است.

وی ادامه داد: این طرح منجر به تعیین اولویت‌‌های ارائه خدمات حمایتی و شغلی به افراد و خانواده‌‌ها و تطبیق شرایط اجرای طرح اشتغال بر اساس آمایش شغلی مناطق و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مددجویان تحت حمایت می‌شود.

یارمحمدی با اشاره به اینکه اشتغال مددجویان در اولویت برنامه‌‌ها است، گفت: طرح‌‌های اشتغالزایی بر اساس ظرفیت‌‌های مناطق استان همدان تدوین و اجرایی می‌شود تا مددجویان با فراهم شدن اشتغال آنان از دست رنج خود امرار معاش کنند و از چرخه حمایتی خارج شوند.

وی اظهار کرد: بیش از 58 درصد مددجویان مستعد اشتغال شناخته شده‌اند و در صورت وجود امکانات و اعتبارات کافی اجرای طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی را دارا هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات