واکنش عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به اصلاح قانون ماهواره در گفتگو با «بسیج»:

وزیر ارشاد به جای مباح کردن ماهواره کار فرهنگی کند

قاضی زاده گفت: وزارت ارشاد بهتر است بیش از این به سمت تولیدات فرهنگی و ارتقای شاخص های فرهنگی و توانایی فرهنگی بومی گام بردارد تا اینکه بیاید ماهواره را مباح جلوه دهد.
کد خبر: ۸۷۱۴۲۹۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

سید احسان قاضی زاده، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سخنان اخیر وزیر ارشاد در خصوص اصلاح قانون ماهواره در کشور گفت: راجع به نظر آقای وزیر در خصوص اصلاح قانون ماهواره بحث های بسیاری شده است و واقعیت این است که ما قانون حاکم داریم و قانون حاکم هم به ممنوعیت ماهواره تصریح دارد.

وی افزود: آقای جنتی خواسته اند که یک فضای عمومی از عهدشکنی و نقض قانون را عنوان کنند که فکر می کنم دلیلی ندارد که این چنین فضاسازی کنیم.

قاضی زاده عنوان کرد: وزارت ارشاد بهتر است بیش از این به سمت تولیدات فرهنگی و ارتقای شاخص های فرهنگی و توانایی فرهنگی بومی گام بردارد تا اینکه بیاید ماهواره را مباح جلوه دهد.

وی تصریح کرد: در نحوه برخورد با ماهواره یا تقویت شبکه های ملی، بحث های جداگانه ای هستند اما اینکه بخواهیم قبح قانون ماهواره را کم کنیم از یک مقام رسمی دولتی خیلی پسندیده نیست.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ماهواره بر ولنگاری فرهنگی و افزایش آمار طلاق به جد تأثیر دارد بر همین اساس در کشو 70 درصد طلاق ها و حتی در مورد طلاق های توافقی موضوع خیانت مطرح است که به طور کامل توسط شبکه های ماهواره ای تبلیغ و ترویج می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار