فیاضی در گفت و گو با «بسیج» خبر داد

جزئیات سفر پرهزینه جهانگیری و خانواده به مازندران

نماینده سابق مجلس گفت: تا زمانی که خود آقایانی که در رده‎های بالاتر هستند و باید به عنوان اجرا کننده این دستور و قانون و انتظارات و منویات مقام معظم رهبری و مطالبات مردم، مبارزه با دریافتی‎های غیر متعارف و غیرشرعی در دستور کار خود قرار داده‎اند تا این اصلاح را در خود به وجود نیاورده باشند نمی‎توانند با این مسئله برخورد جدی کنند.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۴۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹
عبدالوحید فیاضی نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات اخیر رئیس سازمان بازرسی کشور مبنی بر انتصاب دو مدیر جدید بانکی که در سال 94 حقوق‎های نجومی دریافت می‎کردند تصریح کرد: مقام معظم رهبری در موضوع مبارزه با فساد، در سال‎های گذشته مطلبی را فرمودند مبنی بر اینکه با دستمال کثیف نمی‎شود شیشه کثیف را پاک کرد که این ناب‎ترین جمله‎ای است که می‎تواند پاسخ این گونه رفتارهای امروز برخی افراد را در این حوزه نشان دهد.

فیاضی در ادامه گفت: همچنان‎که این معیار می‎تواند ما را کمک کند تا مشاهده کنیم افراد چه میزان در برخورد با فساد مالی و حقوق‎های نجومی موفق هستند یا خیر.

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: نوع برخورد دولت در خصوص دریافتی‎های نجومی مدیران دولتی که بلافاصله  به سمت دولت قبل ارجاع می‎دهد و همین‎طور  اظهارات شخص رئیس دولت مبنی براینکه این حقوق‎های نجومی چندصد نفر باعث نشود که دزدی‎های گذشته فراموش شود؛ نوعی فرافکنی است و نشان می‎دهد در حال حاضر کسی در این سیستم توان برخورد با متخلفان را ندارد و افراد دیگری را به جای مدیران قبلی روی کار می‎آورند که آنها هم مثل همین مدیران قبلی هستند؛ اینجاست که جمله شیشه کثیف و دستمال کثیف کاملا مصداق پیدا می‎کند.

فیاضی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که خود آقایانی که در رده‎های بالاتر هستند و باید به عنوان اجرا کننده این دستور و قانون و انتظارات و منویات مقام معظم رهبری  و مطالبات مردم، مبارزه با دریافتی‎های غیر متعارف و غیرشرعی را در دستور کار خود قرار داده‎اند تا این اصلاح را در خود به وجود نیاورده باشند نمی‎توانند با این مسئله برخورد جدی کنند.

وی در توضیح این مطلب به سفر معاون اول رئیس جمهور به مازنداران در روز عید فطر به همراه خانواده و اصحاب اشاره کرد و گفت: قطعا این سفر برای دولت هزینه زیادی دربر داشته و این سوال مطرح است که آیا چنین فردی می‎تواند با فساد مالی و حقوق‎های نجومی و نامتعارف برخورد کند؟

نماینده سابق مجلس با اشاره به شعار دولت در زمان روی کارآمدن مبنی براینکه خزانه خالی است تصریح کرد: این مسئله نشان دهنده عدم صداقت و شفافیت دولت است؛ منافع شخصی افراد نه در زمین بلکه در پستوهای رتق و فتق امور مالی، آنقدر سنگینی می‎کرد که گاه خزانه را خالی نشان می‎دادند و  از طرفی امروز هم خلاف آن مشاهده می‎شود!

فیاضی در خاتمه تاکید کرد: اتفاقا دریافتی‎های نجومی مدیران مربوط به همین زمان حاضر است؛ دریافت‎های نجومی مدیران در این دولت نیز نشان می‎دهد که هیچ اراده‎ای برای مبارزه با این موضوع وجود ندارد و بیشتر منافع اقتصادی خود کسانی که الان در کارگزاری این سیستم مشغول به کار هستند در میان است، از این رو نمی‎توانند با این رویکرد مبارزه داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار