حجت‌الاسلام محققیان در گفت و گو با «بسیج»:

امید شیعیان به ایران است/دولت به وظیفه‌اش عمل کند

استاد حوزه با تاکید بر اینکه وزارت خارجه و دولت باید نسبت به اتفاقات کشمیر اقدام عملی مناسب را در دستور کار قرار دهند، خاطرنشان کرد: اگر خون اروپایی برای ما رنگین‎تر از سایر کشورها نیست این را در عمل نشان دهند، چراکه مردم عمل مسئولین را می‎بینند، درخصوص اتفاقات کشمیر بایستی سفیر هند و پاکستان را بخوانند و از آنها توضیح بخواهند و یک فعالیت دیپلماتیک انجام دهند
کد خبر: ۸۷۱۳۶۳۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
حجت‌الاسلام محمود محققیان نویسنده و استاد حوزه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص حوادث کشمیر و عدم واکنش مناسب دستگاه دیپلماسی نسبت به این حادثه که در پی آن تعداد زیادی از شیعیان آن به شهادت رسیدند، اظهار داشت: از آنجایی که شیعیان سراسر جهان دولت مستقل و محکمی به قدرتمندی ایران ندارند و تمام امید آنها به دولت جمهوری اسلامی ایران است، این وظیفه سنگینی بر دوش وزیر امور خارجه و شخص رئیس جمهور می اندازد که پیگیر مسائل شیعیان جهان باشند.

محققیان با اشاره به اینکه ما نسبت به مسائل مسلمانان نیز اهمیت قائل هستیم، کما اینکه از فلسطین حمایت می‎کنیم با اینکه آنها شیعه نیستند گفت: اما شیعیان سراسر جهان کسی را ندارند و در قبال ظلمی که به آنها می‎شود از شخص آقای ظریف به عنوان وزیر امور خارجه انتظار داریم که اهمیت بیشتری برای این مسئله قائل باشد.

این استاد حوزه اظهار داشت: اهمیت وزارت خارجه نسبت به مسائل شیعیان باید ملموس باشد تا ما این نوع اهمیت را ببینیم؛ چراکه بی توجهی به این مسئله باعث دلسردی مردم از نظام می‎شود و در کل به نفع نظام ما نیست.

محققیان با تاکید بر اینکه وظیفه شرعی ماست که از شیعیان مظلوم کشمیر حمایت کنیم عنوان کرد: برخی افراد در کشور ما هستند که خون فرانسوی‎ها و اروپایی‎ها را رنگین‎تر می‎دانند و اگر اتفاقی برای آنها بیفتد خودشان را به زحمت می‎اندازند و پشت در سفارت آن کشور شمع روشن می‎کنند!

وی در ادامه این مطلب بیان کرد: ولی شیعیان جهان وقتی به شهادت می رسند، مانند شیعیان نیجریه و بلایی که سر شیخ زکزاکی آوردند، کسی اقدامی نمی کند. این سوال مطرح است که آیا وزارت خارجه به وظایف خود عمل کرد؟ آیا دولت ما محکم برخورد نمود و آیا آن انتظاری که شیعیان داشتند را برآورده کرد؟

این نویسنده در خصوص شیعیان کشمیر نیز گفت: شیعیان کشمیر افراد مظلوم و قانونمند و همچون شیعیان دیگر کشورها آرام هستند و برای هیچ دولتی مزاحمت ایجاد نمی‎کنند، اما بیشترین ظلم‎ به آنها می‎شود، لذا می‎طلبد که وزیر امور خارجه و دولت قدری فعالیت خود را بیشتر کنند چرا که ما چیزی نمی‎بینیم و اگر فعالیتی دراین خصوص دارند گزارش دهند!

محققیان تصریح کرد: ما از دولت و وزیر امور خارجه انتظار داریم همان گونه که راجع به کودتای ترکیه با وزیر خارجه این کشور چندبار تماس می‎گیرند و همین طور به وزیر امور خارجه فرانسه درخصوص حوادث رخ داده آن تسلیت عرضه می‎دارند و انواع هم‎دردی‎ها را بیان می‎کنند، نسبت به شیعیان نیز چنین برخوردی داشته باشند و اهمیت بیشتری به آنها دهند.

وی با اشاره به وضعیت شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: اگر فردا روزی شیخ عیسی قاسم در بحرین چون شیخ نمر محاکمه شود چه کسی پاسخگوست؟ می‎طلبد که در این راستا وزارت خارجه از همین الان رایزنی‎های ممتد و شدیدی را صورت دهد تا اتفاقی که برای شیخ نمر افتاد برای شیخ عیسی قاسم رخ ندهد.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه وزارت خارجه و دولت باید نسبت به اتفاقات کشمیر اقدام عملی مناسب را در دستور کار قرار دهند، خاطرنشان کرد: اگر خون اروپایی برای ما رنگین‎تر از سایر کشورها نیست این را در عمل نشان دهند، چراکه مردم عمل مسئولین را می‎بینند، درخصوص اتفاقات کشمیر بایستی سفیر هند و پاکستان را بخوانند و از آنها توضیح بخواهند و یک فعالیت دیپلماتیک انجام دهند نه اینکه همین‎طور ساکت بنشینند تا ببینند چه اتفاقی رخ خواهد داد!
ارسال نظرات