خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

اگر اسلام ناب محمدی سیلی بخورد نباید انتظار پایداری آن را داشت

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بیانات امام(ره) و رهبری گفت: اگر اسلام ناب محمدی سیلی بخورد و زمین‌گیر شود دیگر نباید انتظار پایداری اسلام را داشت.
کد خبر: ۸۷۱۳۴۲۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام نارنج صبح امروز در جمع کارکنان تیپ32 سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به آیه 72 سوره انفال اظهار داشت: این آیه در مورد جهاد با دشمنان است و خداوند می‌فرماید کسانی که ایمان آوردند و هجرت کردند و با مال وجان خود در راه خدا جهاد می‌کنند وکسانی که آنها را پناه دادند و یاری کردند یاران هم‌دیگر هستند.

وی با بیان اینکه هجرت از ضروریات اسلام است، گفت: هجرت برای حفظ دین واجب و یکی از شروط ایمان به حساب می‌آید.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: اسلام فقط ایمان و عقیده داشتن نیست بلکه ایمان باید همراه باتلاش و جهاد باشد و برای حفظ نظام باید هجرت کرد و در بیرون از مرزها از اسلام دفاع کرد و با دشمن جنگید.

وی در ادامه با اشاره به بیانات امام(ره) و رهبری تاکید کرد: اگر اسلام ناب محمدی سیلی بخورد و زمین‌گیر شود دیگر نباید انتظار پایداری اسلام را داشت.

نارنج با بیان اینکه کسی که هجرت ندارد، ولایت ندارد، ابراز داشت: در جامعه اسلامی باید بین مجاهدان و مهاجران و افراد بی‌مسئولیت و هجرت‌گریز تفاوت باشد، در اسلام کسی که اهل هجرت نیست نه از اوکمک بخواهید و نه به اوکمک کنید.

وی با اشاره به اینکه گاهی هجرت از جهاد مهمتر است، اظهار داشت: ملاک ارزش هجرت جهاد فی سبیل الله و برای خدا بودن است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در صدر اسلام ممکن بود کسانی به خاطر آب و هوای خوب مدینه و یا پرداختن به کشاورزی و دامداری هجرت کنند که این ارزش ندارد و برای رضای خدا نبوده است، بستن پیمان و عقد قرارداد با کفار در صورت عدم عقب‌نشینی از ارزش‌ها جایز است همانطوری که پیامبرگرامی اسلام(ص) نیز با یهودیان پیمان‌هایی را منعقد کرد.

وی تأکید کرد: ما باید بدانیم که قرارداد از موضع قدرت اسلام باشد همان‌گونه که رهبر انقلاب نیز فرمودند گاهی اوقات مسئولین و صاحبان قلم می‌گویند مذاکره با آمریکا و غرب چه اشکالی دارد مگر حضرت علی(ع) با طلحه و زبیر و امام حسن(ع) با معاویه و سیدالشهدا با عمر سعد مذاکره نکردند که در پاسخ فرمودند مذاکره حضرات معصومین(ع) دعوت به دین حق و قرآن و عدم تسلیم در برابر خواسته دشمن بوده است.

نارنج با اشاره به فضیلت جهاد از دیدگاه معصومین(ع) گفت: حضرت محمد(ص) فرمودند خداوند مجاهد را در بهشت صد درجه از دیگران بالا می‌برد و فاصله هر درجه به فاصله زمین تا آسمان است و حضرت علی(ع) نیز فرمودند هر چیزی زکاتی دارد و زکات شجاعت جهاد است و خداوند جهاد را برای عزت و سربلندی اسلام واجب کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات