نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت هیچ عزمی برای مهار ریزگردها ندارد/ در عربستان که داعش نیست

حسینی گفت: هیچ عزم جدی در دولت برای مقابله با ریزگردها به خصوص در منطقه سیستان مشاهده نکرده ایم؛ خانم ابتکار هم دو تا سه بار به زابل سفر کردند اما این حضورشان هیچ نتیجه ای نداشته است.
کد خبر: ۸۷۱۲۷۹۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

سید باقر حسینی، نماینده سابق مردم سیستان و بلوچستان در مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به انفعال سازمان محیط زیست برای مقابله با ریزگردها گفت: اظهارات خانم ابتکار در مورد حضور داعش در غرب کشور به عنوان بهانه ای مطرح شده است؛ اما بخش قابل توجه موضوع ریزگرد ها به کشور عربستان برمی گردد که فکر کنم در آنجا داعشی حضور نداشته باشد و مشکلی نیست تا از طریق مجامع بین المللی عربستان نسبت به وجود شن های روان کاری انجام دهد.

وی افزود: اما در جنوب شرق کشور که داعشی وجود ندارد؛ شاید بهانه بیاورند برای مقابله با ریزگردها طالبان حضور دارند.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: گفتنی است بخشی از مشکل ما در خارج از کشور است و بخش اعظم آن به داخل و دریاچه هامون بر می گردد ما با پیگیری هایی که در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی انجام دادیم ؛ نهایتا در فروردین ماه سال 93 مصوبه تثبیت شن های روان را در سفر استانی دولت تبیین شد.

وی عنوان کرد: اما اخیرا وقتی شرایط بسیار سخت شد و وضعیت ناسالمی هوا در سیستان 110 برابر حد استاندارد بود و به حدود 40 برابر حد بحرانی رسید، مسئولین توجه کردند؛ یعنی آلوده ترین ایام در کشور در سیستان سپری شد و سوال اینجا است که اکنون دو سال و سه ماهه دولت این مصوبه را در استان داشته است و در این مدت امکان شناسایی علل ریزگردها در کشور نبود که تازه خانم ابتکار بعد از شدت پیدا کردن طوفان اقدام کردند؟

وی افزود: هیچ عزم جدی در دولت برای مقابله با ریزگردها به خصوص در منطقه سیستان مشاهده نکرده ایم؛ خانم ابتکار هم دو تا سه بار به زابل سفر کردند اما این حضورشان هیچ نتیجه نداشته است.

حسینی خاطرنشان کرد: مسائلی که خانم ابتکار به عنوان اقدامات انجام داده مطرح می کنند مسائل مهمی نبوده است؛ به عنوان مثال با فشارهایی که در مجلس آوردیم موانع ورودی آب به دریاچه هامون را برداشتند که این کار خیلی مهمی نیست که به عنوان گزارش به مردم ارائه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار