خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان شوط:

دشمن با تضعیف جایگاه شورای نگهبان درصدد نفوذ به نظام است

امام جمعه شهرستان شوط گفت: دشمنان با تضعیف و ضربه زدن به شورای نگهبان به دنبال این هستند که به کشور ما و نظام نفوذ پیدا کنند.
کد خبر: ۸۷۱۱۶۲۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی در نشست بزرگداشت روز تاسیس شورای نگهبان که در سالن جلسات دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال ضربه‌زدن به شورای نگهبان هستند تا به کشور ما نفوذ پیدا کنند.

وی نظارت بر قانون‌گذاری و تطبیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و شرع، نظارت بر فرآیند برگزاری انتخابات و بررسی صلاحیت کاندیداها، تفسیر قانون اساسی را وظایف شورای نگهبان برشمرد و ادامه داد: علاوه بر این موارد مسؤولیت‌های خطیر دیگری هم بر عهده دارد.

این مسؤول پیرامون ضرورت نظارت بر انتخابات، گفت: جلوگیری از رقابت‌های ناسالم بین داوطلبان، برخورد با تخلفات برگزارکننده‌ این آئین عبادی و سیاسی، صیانت از آرای مردم امر نظارت بر انتخابات را ضروری می‌کند.

امام جمعه شهرستان شوط با بیان اینکه نظارت بر فرآیند برگزاری انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طبق قانون بر عهده اعضای شورای نگهبان گذاشته شده است، ادامه داد: همچنین در استان‌ها و شهرستان‌ها به طور کلی مناطق مختلف کشورمان این وظیفه بر عهده هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان است تا در این زمینه برای ایفای نقش مبادرت کند.

هاشمی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شورای نگهبان نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه خطیر شورای نگهبان است.

امام جمعه شهرستان شوط با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه «شورای نگهبان از یک طرف باید مستقل عمل کند و از طرف دیگر تصمیم آنها باید برای همه فصل‌الخطاب قرار گیرد»، اظهار داشت: بنابراین باید به منویات و رهنمودهای ایشان به صورت جدی جامه عمل بپوشانیم.

ارسال نظرات