مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

مددجویان بهزیستی زنجان، مهارت آموز صنایع دستی می شوند

طی تفاهم نامه ای که میان این اداره کل با اداره کل بهزیستی استان زنجان امضا شد، بناست مدد جویان بهزیستی مهارت آموز صنایع دستی و هنرهای سنتی شوند.
کد خبر: ۸۷۱۰۹۱۱
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: طی تفاهم نامه ای که میان این اداره کل با اداره کل بهزیستی استان زنجان امضا شد، بناست مدد جویان بهزیستی مهارت آموز صنایع دستی و هنرهای سنتی شوند.

یحیی رحمتی افزود: موضوع این تفاهم نامه استفاده متقابل از امکانات آموزشی، تحقیقاتی و فرهنگی به منظور تقویت، رشد و توسعه بنیه علمی، پژوهشی و آموزشی گروه های هدف تحت حمایت سازمان بهزیستی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

وی اظهار داشت: در این تفاهم نامه، استعداد سنجی، شناسایی و اطلاع رسانی به مددجویان مورد حمایت بهزیستی به منظور معرفی به واحد معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی یکی از وظایف اداره کل بهزیستی بیان شده است.

رحمتی در ادامه تصریح کرد: اداره کل بهزیستی موظف به تامین مکان آموزشی و پرداخت دستمزد مربیان معرفی شده از سوی معاونت صنایع دستی، همکاری در برگزاری جشنواره، المپیاد، نمایشگاه و کارگاه آموزشی در حوزه صنایع دستی و همکاری با معاونت صنایع دستی در انجام پژوهش های کاربردی در این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: همکاری در ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه مشاوره روانشناختی و ژنتیک به کارکنان و خانواده و جامعه هدف معاونت صنایع دستی و هنرهای سنت و ارائه آموزش های پیشگیری از اعتیاد، آسیب های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت برای کارکنان و خانواده معاونت صنایع دستی و هنرهای دستی از دیگران تعدات اداره کل بهزیستی در این تفاهم نامه است.

وی خاطر نشان کرد: همکاری در ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه مشاوره روانشناختی و ژنتیک به کارکنان و خانواده جامعه هدف اداره کل میراث فرهنگی از دیگر تعهدات اداره کل بهزیستی در این تفاهم نامه محسوب می شود.

رحمتی ادامه داد: در مقابل این تعهدات، مسئولیت هایی نیز به اداره کل میراث فرهنگی واگذار شده است که از جمله آنها برنامه ریزی آموزشی برای برگزاری دوره های آموزشی و معرفی اساتید مربوطه و نظارت و ارزشایبی دوره های آموزشی مرتبط با صنایع دستی به شمار می آید.

وی فراهم سازی امکان بهره گیری از مددجویان تحت پوشش از فضای نمایشگاه های معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی به منظور عرضه محصولات تولید شده آنان و فراهم سازی زمینه فراگیری آموزشی فرزندان تحت پوشش بهزیستی از آموزشگاه ها و کارگاه های تولیدی، هنری، صنعتی و فنی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی را از دیگر تعهدات این اداره کل در این تفاهم نامه بیان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطر نشان ساخت: استفاده از توانمندی افراد خیر و داوطلب در مراکز زیر مجموعه برای فراهم سازی امکان ایجاد شرایط مناسب به منظور ارتقای سطح مهارت ها و آموزش فرزندان تحت پوشش در رشته های مختلف هنری از دیگر تعهدات اداره کل میراث فرهنگی در این تفاهم نامه است.

ارسال نظرات