کارشناس خانواده در گفتگو با«بسیج»مطرح کرد

مهمترین عوامل رشد آمار طلاق در کشور

یک مشاور خانواده گفت: نقش رسانه های بیگانه همچون ماهواره و شبکه های اجتماعی با محتوای فاسد و غیر اخلاقی در برهم زدن تعادل خانواده و عدم وجود آموزش های لازم و مشاوره خانواده جزء مهمترین عوامل در طلاق هستند.
کد خبر: ۸۷۱۰۴۸۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

حجت الاسلام محمد فروهر کارشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش طلاق و دلایل آن بیان داشت: طلاق از جمله پدیده‌ های اجتماعی چند بعدی است که عوامل مختلفی در آن دخیل هستند.

وی در ادامه مطلب گفت: عوامل زیستی همچون عدم تناسب، بالا رفتن سن ازدواج، بیماری، نازایی و عوامل روانی- اجتماعی نظیر احساس نارضایتی، ناهماهنگی میان زوج‌ها، فشارهای عصبی و اعمال خشونت، انواع بدبینی و اختلالات روانی، عدم بلوغ عاطفی و نداشتن هوش جنسی از دلایل افزایش طلاق است.

حجت الاسلام فروهر خاطر نشان کرد: نقش رسانه های بیگانه همچون ماهواره و شبکه های اجتماعی با محتوای فاسد و غیر اخلاقی در برهم زدن تعادل خانواده و عدم وجود آموزش های لازم و مشاوره خانواده جزء مهمترین عوامل در طلاق هستند.

این مشاور خانواده اظهار داشت: بنابر آماری که در روزنامه ها منتشر شده، میانگین سن ازدواج پسران از 24 سالگی و دختران از 18 سالگی در سال 75 به ترتیب به 26 و 22 سالگی در سال 80 رسیده است در حالی که طبق آمار دیگری، میانگین سن ازدواج در پسران 33 و در دختران 28 سال می باشد.

وی در خاتمه گفت: این آمار از مراجع قانونی به مسئولین ذیربط مخابره می گردد اما موضوع طلاق، کاهش ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج از جمله مسائلی است ک باید با نگاه کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرند و راه حل های کاربردی و موثر از جانب مسئولان ارائه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار