فرماندار گچساران عنوان کرد؛

پتروشیمی گچساران 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندار گچساران از پیشرفت فیزیکی افزون بر 36 درصدی پتروشیمی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۰۳۶۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶

عبدالرحیم رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید هوایی وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجتمع پتروشیمی این شهرستان اظهار کرد: پتروشیمی گچساران یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این شهرستان بوده که بهره‌برداری آن نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه اقتصادی جنوب کشور دارد.

فرماندار گچساران با اشاره به لزوم شتاب‌بخشی اجرای طرح پتروشیمی این شهرستان ابراز کرد: طرح پتروشیمی گچساران افزون بر 36 درصد پیشرفت کاری دارد.

رحیمی گفت: با توجه به آمار بالای بیکاری در گچساران، تکمیل آن برای مردم این شهرستان اهمیت خاصی دارد.
وی با بیان این‌که 220 میلیون یورو تسهیلات ارزی از محل بودجه فاینایس به تکمیل مجتمع پتروشیمی در گچساران در سال گذشته اختصاص یافته است، افزود: برای اجرای این طرح تاکنون بیش از سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

رحیمی ادامه داد: طبق اظهار نظر کارشناسان برای تکمیل آن بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
فرماندار گچساران با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه تصریح کرد: مواد اولیه این کارخانه از پالایشگاه بید بلند بهبهان تأمین می‌شود.

رحیمی یادآور شد: در صورت تکمیل پتروشیمی گچساران، مواد اولیه کارخانه پتروشیمی بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون را تأمین خواهد کرد.
وی با اشاره به معضل بیکاری در کشور و افزایش افراد جویای کار در جامعه اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک و با بهره‌برداری این طرح، بیش از دو هزار نفر به طور مستقیم و  غیرمستقیم به اشتغال مشغول خواهند شد.

ارسال نظرات