واکنش نماینده سابق مجلس به حقوق نجومی پزشکان در گفتگو با «بسیج»:

دولت از برخی پزشکان؛ تجار پرطمع ساخته است

حجت الاسلام زارع زاده گفت: باید پزشکان را وادار به تمکین کنیم زیرا سیستم پزشکی کشور به جان مردم وابسته است و در گذشته نه چندان دور پزشکان ما متدین ترین و خدوم ترین افراد بودند ولی اکنون به تجار خطرناک و پرطمع و اقناع ناپذیرتبدیل شده اند.
کد خبر: ۸۷۰۹۳۳۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده؛ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به ناکارآمدی دولت در طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول سلامت ذاتا طرح خوبی بود؛ مشروط به اینکه باعث شود هزینه های کلانی که برای طرح سلامت پیش بینی شده به مسیر واقعی خود برگرد و باعث آسایش و مردم شود.

زارع زاده عنوان کرد: ولی متأسفانه تمام این منافع جمع شد و به جیب پزشکانی رفت که تحت عنوان متخصص و فوق متخصص کار می کنند؛ متأسفانه علی رغم دریافت پول های کلان حرص و طمع پزشکان تأمین نشد و هنوز شاهد هستیم در برخی بیمارستان ها و به خصوص بیمارستان های بزرگ بحث زیرمیزی تحت عنوان های دیگر انجام می گیرد و مردمی که گرفتار مشکلات درمانی هستند را تحت فشار شدید قرار داده است.

وی افزود: ما باید یک بازنگری جدی نسبت به نظام سلامت کشور داشته باشیم؛ مخصوصا اینکه اکنون بحث فیش های نجومی مطرح هست نگاهی به فیش های نجومی پزشکان کشور بکنیم چرا که تمایز و تفاوت بسیار عجیبی را مشاهده می کنیم. برخی از پزشکان ما بالای 200 میلیون تومان در ماه دریافتی دارند و بیشترین پرسنل درمانی به خصوص پرستاران ما پایین ترین حقوق را دریافت می کنند؛ این باعث می شود که سیستم سلامت دچار یک عقده شود و در آینده جمع کردن این عقده ها کار آسانی نیست.

زارع زاده خاطرنشان کرد: باید پزشکان را وادار به تمکین کنیم زیرا سیستم پزشکی کشور به جان مردم وابسته است و در گذشته نه چندان دور پزشکان ما متدین ترین و خدوم ترین افراد بودند ولی اکنون به تجار خطرناک و پرطمع و اقناع ناپذیر تبدیل شده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار