واکنش نماینده سابق مجلس به طرح نافرجام سلامت در گفتگو با «بسیج»:

وزیر بهداشت بودجه سلامت را به مسیر واقعی برگرداند

امامی گفت: در این فضایی که حقوق های غیر متعارف مطرح شده است؛ یکی از جاهایی که محل بحث است وزارت بهداشت و درمان و پزشکی است و باید منابع را مدیریت و به مسیر واقعی خودش برگرداند.
کد خبر: ۸۷۰۹۲۷۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

عیسی امامی، نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا در مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اوضاع وخیم طرح تحول سلامت گفت: نفس کار طرح تحول سلامت که دولت به سمت اجرایش رفت نگران کننده بود.

وی افزود: این نگرانی از همان ابتدا مطرح بود که با توجه به اتفاقات پیش آمده شاید به یک نحوی میزان منابعی که در طرح تحول قرار است صرف محرومیت زدایی و در حقیقت تأمین سلامت جامعه شود شاید در مسیر خودش قرار نگیرد.

این نماینده سابق مجلس عنوان کرد: برخی در گفتمان خود مطرح کرده بودند که بعضی از پزشکان در بخش های خصوصی کار می کنند با مبالغ هنگفتی سرویس و خدمات می دهند و ممکن است از بیمارستان های دولتی استقبال نکنند و این خدمت را ارائه ندهند. لذا بریم به سمت جذب این پزشکانی که سوابق خوبی دارند و به خدمت بگیریم و برای ایجاد انگیزه مبالغی بیشتری را به آنها بدهیم.

وی افزود: همین موضوع موجب شد تعمیق پیدا کند و از مسیر خودش به سمت و سوی دیگری برود و قاطبه هیئت های علمی و حتی کسانی که کار ستادی انجام می دهند درگیر حقوق های سنگینی شده اند که از محل منابع طرح تحول سلامت بدست آمده است.

امامی اظهار کرد: این نگرانی از ابتدا مطرح بود و متأسفانه در گذر زمان این موضوع دامنه اش وسیع تر شد و موارد سنگینی را به خود اختصاص داده است. الان هم در این فضایی که حقوق های غیر متعارف مطرح شده است؛ یکی از جاهایی که محل بحث است وزارت بهداشت و درمان و پزشکی است و باید منابع را مدیریت و به مسیر واقعی خودش برگرداند.

وی خاطرنشان کرد: همچنان این نگرانی وجود دارد زیرا یکی از دستگاه هایی که هزینه های سنگینی دارد و نیروی انسانی اش بیش از نیاز خودش است و باعث شده هزینه های جاری اش افزایش یابد؛ وزارت بهداشت و درمان پزشکی است.

ارسال نظرات