واکنش اسداللهی به سوء استفاده از طرح تحول سلامت در گفتگو با «بسیج»:

یک دیپلمه در طرح سلامت 6 میلیون تومان دریافتی دارد

اسداللهی گفت: یک دیپلمه دخیل در طرح تحول سلامت تا 6 میلیون تومان دریافتی دارد و مشابه همین نفر با همین سابقه کار در سایر دستگاه ها مانند آموزش و پرورش تا سقف 2 میلیون تومان می گیرد.
کد خبر: ۸۷۰۸۹۴۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

غلامرضا اسداللهی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به طرح نافرجام تحول سلامت گفت: طرح تحول سلامت با هدف گذاری رسیدگی به قشر محروم جامعه راه اندازی شد و گفتنی است با توجه منویات امام خامنه ای مبنی بر بیمار در بیمارستان هیچ دغدغه جز بیماری اش نباید داشته باشد؛ که پیش از این نیز بیمار قبل از بستری شدن باید به دنبال تأمین منابع مالی درمان می رفت و طرح تحول سلامت برای تحقق این مهم راه اندازی شد.

وی افزود: این طرح بی عیب و نقص نیست و ایراداتی دارد که به عنوان مثال می توان به دریافتی های پزشکان و عوامل ستادی از کنار این طرح اشاره کرد این کار بار بودجه ای دولت را زیاد می کند و طرح سلامت را به هدف خود نمی رساند و هیچ توجیهی وجود ندارد که رقم های بالایی به عوامل ستادی پرداخت کنند و عملا و وقتی به مناطق محروم می رویم این بحث ها وجود دارد.

اسداللهی عنوان کرد: نحوه محاسبه به گونه ای حقوق پرداخت می کنند که رقم های نجومی داده می شود و پزشکی که تا دیروز با 5 تا 10 میلیون تومان دریافتی خدمت می کرده اما اکنون 30 تا 50 میلیون تومان دریافتی دارد که این هیچ توجیهی وجود ندارد.

نماینده سابق مجلس گفت: باید این دریافتی ها از یک منطق و فرمول قابل قبولی پیروی کند و نباید دست عواملی که ذی نفع هستند را باز بگذاریم؛ انسان طمع دارد و امروز خیلی از مشکلاتی که در دریافتی های نجومی به وجود آمده است از همین امر ناشی می شود؛ همچنین در حوزه سلامت نظارتی وجود ندارد که منافذ شکست طرح سلامت یا سوء استفاده از آن را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مثلا یک دیپلمه دخیل در این طرح تا 6 میلیون تومان دریافتی دارد و مشابع همین نفر با همین سابقه کار در سایر دستگاه ها مانند آموزش و پرورش تا سقف 1 میلیون 400 هزار تومان تا نهایتا 2 میلیون تومان حقوق می گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار