خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه تاکستان :

حجاب به معنی جلوگیری از آزادی بی قید زن و مرد در جامعه است

مسئول نمایندگی سپاه ناحیه تاکستان اظهار کرد: مسئله حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست بلکه به معنی جلوگیری از آزادی بی قید و شرط زن و مرد و بی بند و باری در جامعه است.
کد خبر: ۸۷۰۸۲۵۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

حجت‌الاسلام رضا صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام علی(ع)شهرستان تاکستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درقزوین در ارتباط با مساله حجاب و عفاف بیان کرد: حفظ چشم ، گوش ، قلب و تمامی اعضاء و جوارح از هرگونه خطا و گناه ، عفاف است.

وی افزود: این عفاف و حجاب درونی پوشش ظاهری است و به تعبیر دیگر، حجاب میوه عفاف و ریشه حجاب است.

صادقی عنوان کرد: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و بویژه جوامع اسلامی مطرح است، هر عملی که افراد جامعه انجام می‌دهند در نگاه کلان اثر مستقیم در اجتماع دارد، زیرا با خانواده که واحد کوچک اجتماعی جامعه تشکیل می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام علی(ع)شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: همانگونه که رفتار فرد در جامعه موثر است، اشخاص نیز از اجتماع و قوانین آن تاثیر می پذیرند.

این مسئول متذکر شد: جامعه ای که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می شوند و موجب تخریب روح و جسم همنوعان خود نشده و محیط آرام و امنی را برای مردم فراهم میسازند، به سوی سعادت و سلامت روان پیش خواهند رفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه تاکستان اظهار کرد: اگر زنان جامعه با حجاب باشند، همه مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می باشند و سلامت خانواده حفظ خواهد شد.

وی تصریح کرد: محیط خانواده تحت تاثیر خودنمایی های افراد بدحجاب قرار نگرفته و مراکز اجتماعی از قبیل ادارات، بیمارستانها نیز در کمال سلامت رفتاری خواهند بود و بزهکاری اجتماعی نیز به حداقل خود می رسد.

صادقی افزود: وقتی به صحنه تفکرات عالم نگاه می کنیم و بینش اسلام را مطالعه می‌کنیم ، به روشنی در می یابیم که جامعه بشری هنگامی خواهد توانست در روابط زن و مرد به سلامت مطلوب برسد که ما دیدگاه‌های اسلام در این خصوص را بدون هیچ کمی کاستی و یا افراط و تفریط ، درک کنیم.

وی تاکید کرد: اسلام می خواهد که رشد فکری ، اجتماعی ، سیاسی ، علمی و بالاتر از همه ، فضیلت معنوی زمان به حد اعلا برسد و همه تعالیم اسلام از جمله مسئله حجاب ، بر این اساس است.

این مسئول با بیان اینکه حجاب محدودیت نیست، متذکر شد: مسئله حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست بلکه به معنی جلوگیری از آزادی بی قید و شرط زن و مرد و بی بند و باری در جامعه است.

صادقی در خاتمه اذعان کرد: حجاب به هیچ عنوان مانع فعالیت‌های علمی ، سیاسی  و اجتماعی زنان نیست و ما امیدواریم ، همچنانکه زنان باغیرت ما در هشت سال دفاع مقدس ، مردان مرد را پرورش دادند تا در برابر تهاجم دشمنان اسلام بایستند ، زنان امروز ما نیز بتوانند با تعصی از فاطمه زهرا (س) ، با حجاب خود مشت محکمی بر دهان شیاطین زمان بزنند.

7001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار