پرداخت های نامتعارف با قانون و عدالت اجتماعی منافات دارد

یک استاد دانشگاه با اشاره به بیانیه مهم رئیس جمهوری درباره حقوق های نامتعارف گفت:اجحاف از بیت المال برای حقوق مدیران با روح قانون و عدالت اجتماعی منافات دارد.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۸۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
سیدباقر کارگر در گفتگو با بسیج با اشاره به اینکه دولت با تکیه بر توصیه های مقام معظم رهبری عزم خود را در برخورد با حقوق های نامتعارف جزم کرده است افزود: اقدام دولت در راستای اجرای عدالت، حذف رانت و برخورد با متخلفان یک نقطه عطف است.
وی از حقوق های نامتعارف به عنوان بد اخلاقی و ناهنجاری اقتصادی واجتماعی در جامعه یاد کرد و گفت: اگر چه آشکار شدن حقوق های بالا تبعات اجتماعی زیادی داشت اما این امر باعث ایجاد فرصتی برای اصلاح نظام پرداخت ها و بازگشت حقوق های نامتعارف به خرانه و بیت المال شده است.
این استاد دانشگاه با بیان این که پرداخت نامتعارف مرسوم از گذشته نباید بهانه تخریب دولت شود و افزود: منابع کشور و بیت المال باید به جای پرداخت های کلان صرف رفاه عمومی جامعه و محرومیت زدایی شود.
وی بر همکاری سایر قوا با برخود قانونی و جدی با حقوق های میلیونی نیز تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری شامگاه دوشنبه هفته گذشته درباره حقوق های نامتعارف بیانیه مهمی خطاب به ملت ایران صادر کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این بیانیه تاکید کرد که مبارزه با فساد و رانت را تا ریشه کنی ادامه می دهد.
وی در این بیانیه با ابلاغ این دستور که لایحه اصلاح نظام حقوقی پرداخت ها با رفع خلاءهای قانونی با فوریت تهیه و همچنین دستگاه ها موظف به انتشار حداقل و حداکثر حقوق مدیران کشوری و لشگری هستند، افزود: با کسی عقد اخوت نبسته ام؛ مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه کن شدن ادامه می دهیم.
ارسال نظرات