معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

بهره گیری از سیستم های نوین آبیاری در شرایط بحران آب و کمبود منابع آبی

بهره گیری از سیستم های نوین آبیاری در بخش کشاورزی مواجه هستیم بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۸۷۰۷۷۲۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان زنجان علاوه بر پیگیری 30 طرح ملی و استانی در قالب پنج برنامه کلی، پروژه های ویژه ای نیز در قالب این پنج برنامه در استان تعریف شده است که اجرای آن ها در دستور کار قرار گرفته و جزو اولویت ها محسوب می شوند.

مهدی قهرمانی افزود: توسعه سیستم های نوین آبیاری از جمله پروژه هایی است که در این راستا در استان تعریف شده چرا که تجهیز اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: توسعه سیستم های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان زنجان بسیار حائز اهمیت بوده و به طور جدی دنبال می شود چراکه تجهیز 25 هزار هکتار از اراضی استان به این نوع از آبیاری ها جزو مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به استان بوده است.

قهرمانی بیان داشت: در راستای اجرای آبیاری تحت فشار و تحقق سطح مذکور در استان تاکنون اقدامات خوبی انجام گرفته ولی در حال حاضر با مشکل تامین اعتبار در این زمینه مواجه هستیم لذا اگر اعتبارات مورد نیاز در قالب مصوبه هیئت دولت پیش بینی شود می توانیم در این راستا گام های موثری برداشته و اهداف خود را عملیاتی کنیم.

وی افزود: خوشبختانه در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در این حوزه اعتبارات ویژه ای دیده شده به طوری که قرار است در قالب مصوبه مجلس 500 میلیون دلار معادل یک هزار و 500 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی متناسب با پیشرفت کار برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح کشور تخصیص پیدا کند که امید است با عملیاتی شدن این مصوبه مشکل نقدینگی این طرح حل شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بهره گیری از سیستم های نوین آبیاری در بخش کشاورزی در شرایط کنونی که با بحران آب و کمبود منابع آبی مواجه هستیم بسیار حائز اهمیت است چراکه با تجهیز اراضی با این نوع از آبیاری ها گام موثری در افزایش راندمان آبیاری و مصرف بهینه آب برداشته می شود.

ارسال نظرات