عضوکمیسیون‌صنایع‌درگفت‌وگوبا«بسیج»:

خرید این تعداد هواپیما اولویت کشور نیست /دولت کارهای مهمتری دارد/ عزت ملی زیرسوال رفته است

فریدون احمدی گفت: در این شرایط کشور خرید این مقدار هواپیما در اولویت قرار ندارد و مقام معظم رهبری نیز به این مهم تاکید کرده‌‎اند.
کد خبر: ۸۷۰۷۶۱۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
 فریدون احمدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران اظهار داشت: این اتفاق نشانه بدعهدی امریکا در چارچوب برجام است و نشان می‎دهد که وزارت خارجه ما باید فعال باشد و به امریکایی‎ها گوشزد کند که این خلاف توافق هسته‎ای است، کمااینکه امریکا اصلا قابل اعتماد نیست و مشکلات و اختلافات آنها با ایران ریشه‎ای است.

احمدی با اشاره به اینکه قبلا مدتی رئیس هیئت مدیره یکی از شرکت های هواپیمایی بوده و تجربه کار در سیستم هواپیمایی را دارد بیان کرد: اساسا با خرید هواپیما توسط دولت مخالف هستم، اصلا ورود دولت به مسئله خرید هواپیما غلط است و نیازی نیست که دولت اقدام به این کارکند که وارد معامله با امریکا شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه عنوان کرد: دولت باید اجازه دهد بخش خصوصی و ایرلاین‎ها هواپیماهای مورد نیاز خود را خریداری کنند؛ البته در این چندساله تحریم، خود بخش خصوصی هواپیماهای مورد نیاز خود را خریداری کردند که هم اکنون درحال سرویس‎دهی به سیستم هواپیمایی ما هستند.

نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه دولت کارهای مهمتری غیر از خرید هواپیما دارد تاکید کرد: در این شرایط کشور خرید این مقدار هواپیما در اولویت قرار ندارد و مقام معظم رهبری نیز به این مهم تاکید کرده‌‎اند.

احمدی خاطرنشان کرد: این قرارداهای هواپیمایی که با ایران بسته می‎شود و در قبال آن بدعهدی صورت می‎گیرد و فروش هواپیما به ایران ممنوع اعلام می‎شود، طبیعتا عزت ملی ایران را زیرسوال می‎برد، همچنان‎که اگر ایران سراغ هر قرارداد دیگری نیز برود همین اتفاقات خواهد افتاد که این مسئله نشان از غیرقابل اعتماد بودن امریکایی‎ها دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار