امام جمعه بهاباد:

حفظ عفت عمومی جامعه با رعایت حجاب کامل ضروری است/دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران تمامی ندارد

حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه حفظ عفت عمومی جامعه با رعایت حجاب کامل ضروری است گفت : یکی از شعارهائی که باید زنده بماند ارزش حجاب و عفاف و پوشش اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۰۷۲۴۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

حجت الاسلام دهقانی خطیب جمعه بهاباد با اشاره به 21 تیر سالروز سرکوب قیام مردم علیه کشف حجاب و به خاک و خون کشیدن مردم مشهد در مسجد گوهرشاد اظهار داشت: استعمار پیر انگلستان انتقام شکست‌های خود در نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه و قیام مردم عراق و حوزه علمیه نجف در سال 1920 علیه خود را از طریق روی کار آوردن رضاشاه گرفت و دشمنان در این زمینه خیلی تلاش کردند که حجاب را از خواهران بگیرند ولی نتوانستند.

وی با بیان اینکه حفظ عفت عمومی جامعه با رعایت حجاب کامل ضروری است گفت : یکی از شعارهائی که باید زنده بماند ارزش حجاب و عفاف و پوشش اسلامی است.

دهقانی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب شاخصه نظام اسلامی است، افزود: حجاب تنها مخصوص بانوان نیست، بلکه آقایان نیز از عفاف و حجاب مستثنی نیستند و لازم است تا همه مردم و مسئولان جدیت بیشتری در ترویج عفاف و حجاب در جامعه داشته باشند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به 18 تیر ماه سالروز خنثی شدن کودتای آمریکایی پادگان نوژه در سال 59 ، اظهار داشت: دشمنان همواره تلاش کردند با روش‌ها و توطئه‌های مختلف انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد اما به لطف الهی و با رهبری امام خمینی (ره) و اتحاد مردم انقلاب پیروز شد.

وی تصریح کرد:18 تیر روزی است که دشمنان نقشه هائی برای نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند و توطئه هائی را در سر می پروراندند کودتای نافرجامی که درسال 59 به وقوع پیوست و می خواستند با این کودتا بساط نظام جمهموری اسلامی ایران را برچینند ولی نتوانستند.

حجت الاسلام دهقانیبا اشاره به اینکه حقوق‌های نجومی برخی افراد ظالمانه و غیر منصفانه است تاکید کرد: این برداشت‌های ظالمانه و نامشروع گناه و خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

خطیب نماز جمعه بهاباد با تاکید بر برگرداندن حقوق‌های نجومی به بیت‌المال تصریح کرد: دریافت‌های نامشروع برخی افراد باید به بیت‌المال برگشت داده شود چراکه برداشت نامشروع از بیت‌المال خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام است.

امام جمعه بهاباد به نامگذاری شعار سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل نام گذاری کردند گفت : اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در شرائط تحریم فشار و دشمنی و خصومت هائی که بتواند تعیین کننده رشد و شکوفائی کشور باشد اگر انسان این فشارها را تحمل کند از نظر مادی و اقتصادی روی پای خود بایستد و با تلاش و جهد باشد دیگر نیازی به کشورها ندارد و از تحریم وتهدید هم نمی هراسد و خود همیشه کشوری خودکفا خواهد بود.

ویبا بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باعث می شود تا در برابر دشمنان خوار نشویم گفت : رهبری سال ۹۵ را «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» خواندند برای این که روزگار ما در مقابل توطئه ها ی دشمنان سخت نشودوبرای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به تلاش همگانی است.

تقدیر و تشکر از حضور مردم در راهپیمائی روز قدس و نماز عید سعید فطر و گشایش نخستین مجلس خبرگان رهبری و سالروز ادبیات کودک ونوجوان از دیگر موضوعات خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد بود که مورد بحث حجت الاسلام دهقانی امام جمعه بهاباد قرار گرفت.

ارسال نظرات