رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کامیاران:

فضای کتابخانه‌ای در کامیاران به ازای هر 100 نفر، 2.5 مترمربع است

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی کامیاران گفت: میزان فضای کتابخانه ای در شهرستان به ازای هر 100 نفر، 2 و نیم متر است که استاندارد آن باید 8 متر مربع باشد.
کد خبر: ۸۷۰۶۹۱۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلال ابراهیمی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی کامیاران گفت: میزان فضای کتابخانه ای در شهرستان به ازای هر 100 نفر، 2 و نیم متر است که استاندارد آن باید 8 متر مربع باشد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان کامیاران 8 کتابخانه عمومی وجود دارد بیان کرد: از این تعداد 3 کتابخانه در شهر کامیاران، یک کتابخانه در شهر موچش و 4 کتابخانه دیگر در روستاهای شهرستان فعالیت می کنند.
رییس کتابخانه های عمومی کامیاران با اشاره به کم بودن تعداد اعضای کتابخانه های شهرستان خاطر نشان کرد: در این راستا برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که مهمترین آن افزایش تعداد کتابخانه های روستایی است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه آمار کتاب های موجود در 8 کتابخانه عمومی کامیاران افزون بر 72 هزار جلد کتاب است اضافه کرد: در این صورت سهم هر شهروند هفت دهم کتاب است در حالی که باید به ازای هر نفر 4 کتاب در کتابخانه ها موجود باشد.
وی در پایان داشتن جامعه‌ای سالم و اقتصادی پویا را متضمن بالا رفتن سطح سواد عمومی، فکری و اکادمیک دانست و اظهار کرد: جامعه ما به این سمت و سو در حال حرکت است.

ارسال نظرات