سالک‌کاشانی در گفتگو با «بسیج»:

اعمال تبعیض میان قربانیان تروریسم از سوی دستگاه دیپلماسی قابل قبول نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی، همان گونه که باید تروریسم صورت گرفته در قبال انفجار اخیر عراق را محکوم و از مسلمانان شیعه عراق دفاع کند، باید از مسلمانان شیعه لبنان هم دفاع نماید.
کد خبر: ۸۷۰۶۴۶۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
حجت الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص انفجارات اخیر عراق تصریح کرد: ماهیت جریان تروریستی در همه جای دنیا که اتفاق افتد محکوم است؛ چه عراق باشد چه سوریه و چه فرانسه و ترکیه.

سالک در خصوص چرایی این قضیه گفت: دلیل آن هم این است که جمهوری اسلامی قربانی تروریسم است و می‌بینیم که در کشور بیش از 17 هزار نفر بازاری و نیروهای کاسب و کشاورز و متدینین جامعه قربانی منافقین شدند و امروز روسای منافقین در دامن اسرائیل و امریکا زندگی می‎کنند لذا به طور کلی عملیات‌های تروریستی را محکوم می‌کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: تبعیض قائل شدن بین قربانیان تروریسم در کشورهای مختلف عدالت اسلامی و صحیح نیست؛ مردم عراق نیز قربانیان تروریسمی شدند که در داخل پایگاه امریکا رخ داده و این همه شیعه در عراق کشته می‌شود؛ اما دیپلماسی آقایان  به‌گونه‌ای است که نسبت به شیعیان عراق که بیش از 120 نفر در این جریان شهید شدند عکس العمل دیرهنگام و ضعیف نشان می‌دهند.

سالک با اشاره به انفجارات اخیر فرودگاه ترکیه گفت: این اتفاق در شرایطی برای ترکیه رخ می‌دهد که داعش را آموزش داد و حمایت کرد و به داخل سوریه فرستاد و امروز گریبان خود ترکیه را گرفته و بدتر از این هم خواهد شد، شاهد هستیم که شخص وزیر خارجه نسبت به این اقدام سریعا موضع می‌گیرد؛ این تبعیض در جریان جمهوری اسلامی اقدام صحیحی نیست.

وی تاکید کرد: انتظار این است که دستگاه دیپلماسی نسبت به کشورهای همجوار به خصوص عراق و سوریه حساسیت بالایی داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به جریانی که امریکایی‎ها در داخل ایران در بحث پولشویی شروع کردند، هم گفت: این یک نوع دفاع از اسرائیل و تامین امنیت آن و مقابله با حزب الله لبنان و نیروهای مقاومت در فلسطین است و باید در مقابل آن با قدرت ایستاد و تسلیم این زورگویی‎ها نخواهد شد.

سالک یادآور شد: دیپلماسی جمهوری اسلامی، همان گونه که باید تروریسم صورت گرفته در قبال انفجار اخیر عراق را محکوم و از مسلمانان شیعه عراق دفاع کند، باید از مسلمانان شیعه لبنان هم دفاع نماید.

وی تاکید کرد این حرکت جدید امریکا در قالب یک نوع پول‌شویی، در حقیقت مبارزه با حزب الله است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار