رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری عنوان کرد

علت دقیق فوت مصدومان حادثه شوریک/ کمبود تخت سوختگی با استاندارد جهانی

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری با اشاره به علت فوت مصدومان سوختگی حادثه شوریک، گفت: به‌رغم اینکه کمبود «تخت‌های سوختگی با استاندارد جهانی» داریم ولی روند درمانی با استاندارد کامل رعایت می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۶۳۵۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مصطفی ده‌مرده‌ای  در ارتباط با علت فوت همه مصدومان سوختگی حادثه شوریک در خوی اظهار داشت: مصدومان دچار سوختگی درجه سه عمیق بالای 80 درصد بودند که باین یماران سوختگی در شرایط عادی در هیچ جای دنیا زنده نمی‌مانند.

وی افزود: علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که وزارت بهداشت انجام داد ولی متاسفانه همه مصدومان به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست دادند؛ ریه‌های آنها هنگام انفجار دچار مشکل شده بود و بسیاری نیز پس از آن در عملکرد کلیه‌ها دچار اختلال شدند.

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری با اشاره به اینکه مصدومان به دلیل شدت سوختگی از لحاظ هوشیاری نیز دچار مشکل بودند گفت: علی‌رغم همه تلاش‌ها و امکانات درمانی نتوانستیم جان آنها را از مرگ نجات دهیم.

ده‌مرده‌ای در پاسخ به اینکه «اگر مصدومان بلافاصله در محل زندگی خود درمان می‌شدند جان خود را از دست می‌دادند یا خیر؟»، گفت: در ارتباط با سوختگی نمی‌شود به طور دقیق اظهارنظر کرد و این موضوع بستگی به مقاومت بدن و عمق سوختگی دارد؛ چه بسا که در تهران نیز بسیاری از مصدومان سوختگی بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شده ولی به دلیل عمق سوختگی، جان خود را از دست‌ می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هرچه درجه سوختگی بیشتر شود احتمال مرگ و میر نیز افزایش می‌یابد، گفت: سوختگی بالای 80 درصد در همه جای دنیا احتمال فوت را به 95 درصد می‌رساند.

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری با بیان اینکه 1200 تخت سوختگی در کل کشور کمبود داریم، گفت: تهران دارای دو بیمارستان سوختگی مطهری و یافت‌آباد بوده و بیمارستان جدیدی نیز در بلوار همت در حال ساخت است و در صورتی که در این زمینه کمک‌های لازم انجام گیرد فعالیت آن سریع‌تر آغاز خواهد شد و کمک به بیماران سوختگی بیشتر می‌شود. 

ده‌مرده‌ای ادامه داد: شاید بتوان گفت که در حال حاضر تعداد تخت‌هایی که داریم، کافی است ولی این تخت‌ها استاندارد جهانی را ندارند. تخت سوختگی با استاندارد جهانی حدود 2 میلیارد تومان هزینه دارد و 80 متر مربع در هر اتاق برای یک نفر فضا اشتغال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بیمار سوختگی درمان آن در کشور بر زمین نمی‌ماند گفت: علی‌رغم اینکه کمبود تخت‌های سوختگی استاندارد اروپا و آمریکا را داریم ولی استاندارد درمانی به صورت کامل رعایت می‌شود.

ارسال نظرات