حسین آذین در گفتگو با «بسیج»:

هم با حسین فریدون برخورد شود هم با سیستم لابیگری

نماینده سابق مجلس گفت: در خصوص گفته رئیس سازمان بازرسی نیز، دستگاه قضایی باید به این موضوع رسیدگی و حتی مجلس نیز به این قضیه ورود کند.
کد خبر: ۸۷۰۶۳۲۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
حسین آذین نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص اظهارات اخیر رئیس سازمان بازرسی مبنی بر لابی و اصرار حسین فریدون در انتصاب علی صدقی (از صاحبان فیش های نجومی) به عنوان مدیرعامل بانک رفاه تصریح کرد: این حرکت حسین فریدون محکوم است و باید مراجع قضایی به آن رسیدگی کرده و بررسی کنند ماجرا به چه صورت بوده است؛ تا دیگر شاهد این دست از اتفاقات نباشیم.

آذین عنوان کرد: ما از نزدیک در جریان بودیم که در دولت گذشته نیز رفیق چندساله رئیس جمهور، چیدمان بعضی از نیروها را انجام می‎داد و بعضی از مدیران عامل بانک‌ها و برخی افراد دیگر توسط این آقا و با معرفی به رئیس جمهور منصوب می شدند.

وی با تاکید بر اینکه شایسته سالاری شرط اول برای قبول مدیریت است، گفت: فشار و لابی برای انتصاب افراد در هر دولتی باطل است و اقدام درستی نیست.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: در دولت آقای روحانی نیز فردی به عنوان برادر رئیس جمهور دست به این گونه اقدامات می‌زند؛ این نوع باندبازی و چیدمان نیرو و فشار به سیستم اجرایی برای انتصاب افراد قطعا قابل قبول نیست.

آذین اظهار داشت: وقتی فردی در یک مکان اقتصادی قرار داده می‌شود نمی‌شود گفت که هدف از لابی و اصرار برای انتصاب وی کاملا به قصد خیر بوده بلکه ممکن است اغراض دیگری نیز از این انتصاب‌ها برداشت شود.

وی اظهار داشت: این نوع اقدامات برای کشور یک آفت است و به آن آسیب می‌زند، همچنان که مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین می‎کند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه فیش‌های حقوقی غیرمتعارف نشان می‌‎دهد که در اداره جامعه با عدالت اجتماعی و فرمایشات امیرالمومنین(علیه السلام) و امام خامنه ای خیلی فاصله داریم بیان کرد: رئیس دولت و معاون اول که اذعان داشتند این قضیه اتفاق افتاده، شاید عنوان کنند که ما در جریان نبودیم که این هم عذر بدتر از گناه است و توجیه این قضیه واقعا منطقی و قابل قبول نیست.

آذین در خاتمه تاکید کرد: در خصوص گفته رئیس سازمان بازرسی نیز، دستگاه قضایی باید به این موضوع رسیدگی و حتی مجلس نیز به این قضیه ورود کند.
ارسال نظرات