نماينده مردم تهران عنوان كرد:

ضرورت توجه به گلوگاه‌هاي ورود مواد مخدر به كشور

نماينده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به ضرورت توجه به گلوگاه‌هاي ورود مواد مخدر به كشور گفت: برخورد پليسي و سلبي بايد آخرين حلقه مبارزه با اعتياد باشد.
کد خبر: ۸۷۰۵۸۹۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر غلامرضا حيدري اظهار داشت: اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر رويكرد كارآمد و مناسبي بوده و تجربه سال‌هاي اخير نشان از اين مسئله دارد كه همه مردم و مسئولان لازم بوده در اين حوزه احساس مسئوليت كنند.

وي افزود: براي مبارزه جدي و موثر با مواد مخدر لازم است جلوي گلوگاه‌هاي ورود مواد مخدر به كشور بيشتر گرفته و علت العلل در زمينه اعتياد و ورود مواد مخدر بررسي شود.

نماينده مردم تهران در مجلس دهم با بيان اينكه مبارزه با مواد مخدر به صورت اجتماعي موثر است ولي به تنهايي كفايت نمي‌كند، ادامه داد: زماني‌كه استراتژي مبارزه با مواد مخدر انسداد كامل و بستن گلوگاه‌هاي ورود مواد مخدر به كشور باشد قطعا در مبارزه با اين پديده و بليه شوم بيشتر موفق خواهيم شد.

حيدري با اشاره به اينكه برخورد سلبي و پليسي با موادمخدر و اعتياد بايد آخرين برنامه باشد و در حلقه آخر مبارزه با مواد مخدر قرار گيرد، افزود: زماني كه گلوگاه‌هاي ورود مواد مخدر به كشور به خوبي شناسايي شود مواد مخدر همچون نقل و نبات در دسترس نخواهد بود و در كنار اين موضوع ارتقاء دانش عمومي مردم نسبت به عوارض اعتياد نيز در پيشگيري از اعتياد بسيار موثر است.

وي به موضوع فرهنگ سازي در پيشگيري از اعتياد اشاره كرد و خاطر نشان ساخت: زماني كه همزمان با رفع علل و ريشه‌هاي اعتياد به موضوع پيشگيري و آموزش بپردازيم مبارزه با مواد مخدر بسيار مطلوب و ماندگار خواهد شد.

نماينده مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: نمايندگان مجلس نيز اين آمادگي را دارند تا در كنار مردم و مسئولان اقدامات موثر را جهت مبارزه و پيشگيري از اعتياد و مواد مخدر در كشور انجام دهند و اميدواريم با اتخاذ رويكردهاي موثر بتوانيم شاهد كاهش هرچه بيشتر گرفتار شدن افراد به ويژه جوانان و نوجوانان در دام اعتياد باشيم.

حيدري گفت: زماني كه همه مردم و مسئولان در دستگاه‌هاي دولتي و غير دولتي به نقش خود در مبارزه با اعتياد داشته باشند در نتيجه آسيب‌هاي اجتماعي نيز كاهش يافته و افراد از بلاي خانمان سوز اعتياد خود و خانواده‌هايشان را مصون مي‌سازند چراكه با پيچيده شدن ابعاد اعتياد در جوامع امروزي هيچ كس مصون از آسيب‌هاي ناشي از اين معضل نيست لذا همكاري بين بخشي و فرابخشي ميان دستگاه‌ها و مردم لازم است.
ارسال نظرات